شناسهٔ خبر: 47106947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رشته‌های تحصیلی متناسب با صنایع استان در دانشگاه‌ها افزایش یابد

استاندار اردبیل گفت: برای جذب نیروهای تحصیل کرده در واحدهای صنعتی استان، باید رشته‌هایی متناسب در دانشگاه‌ها ایجادشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با تاکید بر ساماندهی رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها اظهار کرد: برای جذب نیروهای تحصیل کرده در واحدهای صنعتی استان، باید رشته‌هایی متناسب در دانشگاه‌ها ایجاد و از انباشت تحصیل‌کرده‌ها در رشته‌های تحصیلی اشباع شده جلوگیری شود.

وی افزود: براساس هماهنگی‌های انجام گرفته با برخی از واحدهای صنعتی، تعامل با دانشگاه‌ها برای افزایش ظرفیت جذب دانشجو در رشته‌های کاربردی و مورد نیاز واحدهای صنعتی در حال انجام است.

استاندار اردبیل تسهیل در ازدواج جوانان را از جمله موضوعات مهم مورد پیگیری دانست و بیان کرد: براساس آمارهای ارائه شده بانک‌های استان، ۱۴هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سال گذشته پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: پیگیری‌های لازم در خصوص پرداخت به موقع تسهیلات ازدواج به جوانان انجام شده که بانک‌ها موظف به ارائه گزارش در ای خصوص شدند.

بهنام جو به اقدامات توسعه‌ای با هدف نسهیل زندگی جوانان تاکید کرد و اظهار داشت: اقداماتی چون جذب و حمایت از سرمایه گذاران، احداث واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی برای اشتغال‌زایی در بین جوانان استان و رونق اقتصادی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای استخراج آمار جوانان بیکار بالای ۱۸ تا حدود ۴۰ سال انجام گرفته و در برخی از شهرستان‌های کوچک استان نیز این آمار آماده شده است.

استاندار اردبیل به تصویب منطقه آزاد اردبیل درمجمع تشخیص مصلحت نظامو مزیت‌های آن برای استان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌‌ترین مزیت‌های این منطقه برای استان رشد اقتصادی بوده و براساس برآورد‌های انجام گرفته، فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در این مناطق موجب اشتغال‌زایی بالا برای جوانان است.

انتهای پیام/3463/

نظر شما