شناسهٔ خبر: 47101540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استاد مشبک و معرق‌فلز اصفهان بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، از درگذشت مجید ملک‌زاده استاد مشبک و معرق‌فلز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، فریدون اله‌یاری اظهار داشت: مجید ملک‌زاده یکی از اساتید به نام و کم‌نظیر هنرهای سنتی اصفهان در رشته مشبک و معرق فلز و فرزند استاد مهدی ملک‌زاده، پدر هنر مشبک و معرق‌فلز ایران بود که متاسفانه در سن ۵۰ سالگی پس از حدود ۲۵ روز تحمل بیماری منحوس کرونا، دار فانی را وداع گفت.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: استاد مجید ملک‌زاده از سال ۱۳۷۱ فعالیت حرفه‌ای خود را در رشته هنر مشبک و معرق فلز آغاز و سپس فعالیت‌های تخصصی خود را با موضوع صلح برای بشریت ادامه داده و آثار خود را در این زمینه خلق کرد.

وی ادامه داد: این هنرمند برجسته فعالیت‌های خود را علاوه بر خلق آثار بی نظیر هنری، در زمینه آموزش به سبک استاد و شاگردی، و همچنین به‌صورت دانشگاهی و در موسسات فرهنگی و آموزشی مختلف ادامه داد.

اله‌یاری گفت: از یادگارهای این هنرمند چیره‌دست اصفهانی، علاوه بر آثار بی‌نظیر فراوان می‌توان به خلق ۳ اثر هنری ارزشمند در زمینه صلح جهانی، دریافت تقدیرنامه به‌دلیل فعالیت‌های صلح‌آمیز از کشور استرالیا در سال ۲۰۱۱ میلادی، دریافت تقدیرنامه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۹۵، نگارش و چاپ چندین مقاله پژوهشی در موضوع‌های صلح، توسعه پایدار، خاک و تاثیر آن بر صلح، اقتصاد هنر، رنگ و نور و تاثیر آن بر صلح و آرامش جامعه، چشم اندازهای راهبردی برای تحقق صلح از منظر هنر، همچنین کسبرتبه برتردر مسابقه شاهنامه کشور آمریکا در سال ۱۳۹۶، نامزد دریافت جایزه صلح سیدنی طی سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ و نامزد دریافت جایزه صلح یونسکو در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

نظر شما