شناسهٔ خبر: 47085748 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کرونا جان هنرمند صنایع‌ دستی اصفهان را گرفت

اصفهان- ایرنا- مجید ملک‌زاده هنرمند مشهور صنایع دستی اصفهانی در رشته مشبک و معرق فلز به علت ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این هنرمند پس از تحمل یک دوره ٢٣ روزه بستری در بیمارستان و پس از ترخیص در منزل به علت عوارض ناشی از بیماری کووید -١٩ روز جمعه دار فانی را وداع کرد.
مرحوم ملک‌زاده مدیر موزه صلح اصفهان بود و در زمان حیات خود تلاش بسیاری برای ابلاغ پیام صلح بازبان هنر کرد.
مجید ملک زاده، فرزند استاد مهدی (پدر هنر مشبک و معرق فلز ایران)، متولد ۲۰ تیر ۱۳۵۰ خورشیدی و از هنرمندان هنرهای سنتی مشبک و معرق فلز شهر اصفهان بود.

وی فعالیت خود در این زمینه را از سال ۱۳۷۱ آغاز کرد و پس از فراگیری هنر معرق و مشبک فلز متوجه شد که هنر به تنهایی معنایی ندارد و نمی‌تواند تأثیری بر روی مردم بگذارد، در نتیجه شروع به تحقیق در موضوعات مختلف کرد و  در مسیر موضوع صلح وارد و متوحه شد که صلح موضوعی است که بشر برای ادامه زندگی به آن نیاز دارد. در نتیجه فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد.
نگارش و چاپ چندین مقاله پژوهشی در موضوع‌های 'صلح - توسعه پایدار- خاک و تأثیر آن بر صلح - اقتصاد'، 'هنر- رنگ و نور و تأثیر آن بر صلح و آرامش جامعه 'و 'چشم اندازهای راهبردی برای تحقق صلح از منظر هنر ' از  جمله آثار پژوهشی این هنرمند است.
خلق سه اثر هنر ی ارزشمند و انجام کار گروهی در تجلیل از خانواده توریست فرانسوی در اصفهان در سال ٨۶، دریافت تقدیر نامه برای صلح و فعالیت‌های صلح آمیز از آقای ران کلارک شهر دار گلدکست - استرالیا در سال ٢٠١١ از جمله اقدامات انسان دوستانه این هنرمند است.  
به گزارش ایرنا، زمان تشییع و خاکسپاری این هنرمند امروز اعلام می شود.

نظر شما