شناسهٔ خبر: 47098473 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ گام سخت تا ششمین سهمیه المپیکی کشتی فرنگی

تهران - ایرنا - «ناصر علیزاده» فرنگی‌کار وزن ۸۷ کیلوگرم کشورمان در دومین مبارزه خود برابر حریفی از ژاپن به برتری رسید و به مرحله یک چهارم نهایی رفت. علیزاده ۲ مبارزه سخت و نفس‌گیر دیگر برای کسب سهمیه المپیک را پیش‌رو خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پیکارهای کشتی گزینشی المپیک در سطح جهانی از روز پنجشنبه در صوفیه بلغارستان آغاز شد و امروز (شنبه) با شناخت نفرات برتر و تعیین تکلیف ۱۲ سهمیه کشتی فرنگی در المپیک توکیو به کار خود پایان می‌دهد. نفرات راه یافته به فینال ۶ وزن المپیکی سهمیه می‌گیرند.

تیم ملی کشتی فرنگی در پیکارهای جهانی ۲۰۱۹ موفق به کسب ۳ سهمیه و در پیکارهای گزینشی المپیک در قاره آسیا که فروردین ماه در قزاقستان برگزار شد ۲ سهمیه گرفته و تنها در وزن ۸۷ کیلوگرم سهمیه نگرفته است.

«ناصر علیزاده» دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا امروز (شنبه)  در دور نخست با نتیجه ۶ بر صفر «رامون بتچارت» از سوئیس را شکست داد و در دور دوم در یک مبارزه سخت و نفسگیر اما حساب شده «ماتسو سوومی» از ژاپن را با نتیجه یک بر یک (کسب امتیاز آخر) از پیش رو برداشت.

علیزاده در مرحله یک چهارم نهایی «زورابی داتوناشویلی» کشتی‌گیر گرجستانی‌الاصل از صربستان و دارنده مدال طلای قهرمانی اروپا در سال ۲۰۲۱ را پیش رو خواهد داشت.

«داویت چاکوتادزه» دارنده مدال طلای المپیک از روسیه که در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد پس از پیروزی ۳ بر ۲ مقابل «سونیل کومار» از هند در مرحله یک چهارم نهایی باید با «مایکل وانگر» از اتریش مبارزه کند که به نظر نمی‌رسد حریف اتریشی، مشکلی برای قهرمان المپیک ایجاد کند.

علیزاده در صورت برتری مقابل حریف سرسخت صربستانی در مرحله نیمه نهایی و برای رسیدن به فینال به احتمال فراوان باید به مصاف چاکوتادزه برود، مگر این اتفاقات غیرمنتظره‌ای را شاهد باشیم.

نظر شما