شناسهٔ خبر: 47085346 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

حمله گسترده نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی/ بلند شدن صدای الله اکبر در مساجد قدس + ویدیو

ابنا

نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی، حمله کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ منابع رسانه ای از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی در شهر قدس، خبر دادند.

براساس این گزارش، نظامیان صهیونیست با بستن ورودی‌های مسجدالاقصی، نمازگزاران اعتکاف کننده در آن را وحشیانه سرکوب کردند و در نتیجه شلیک بمب‌های صوتی و گاز اشک آور، ده ها نفر از فلسطینی ها زخمی شدند.

خبرنگار المیادین از قدس اشغالی گزارش داد که  در حال حاضر فریاد الله اکبر در مساجد قدس شنیده می شود و از شهروندان دعوت شده است تا به سمت مسجدالاقصی حرکت کنند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است که هنوز تعداد زیادی از نمازگزاران از جمله افراد مسن و کودکان همچنان در مسجدالاقصی در بازداشت بسر می برند.

هلال احمر فلسطین از افزایش شمار مجروحان درگیری‌ها در مسجد الاقصی، محله شیخ جراح و باب العامود به 163 نفر خبر داد که 83 مجروح به بیمارستان های قدس انتقال یافتند و مابقی به صورت میدانی، درمان شدند و تاکید کرد که بیشتر این افراد از ناحیه چشم و صورت زخمی شده‌اند. حال چند نفر از مجروحان خطرناک اعلام شده است.

منابع بیمارستانی فلسطینی اعلام کردند که نیروهای اشغالگر به کادرهای پزشک داخل محوطه الاقصی حمله کردند و مانع از رسیدن کمک‌های پزشکی به مجروحان این درگیری‌ها می شوند.

«عکرمه الصبری» خطیب مسجدالاقصی در میانه اوضاع بحرانی قدس اشغالی در مقابل ظلم و ستم رژیم صهیونیستی از سران عرب خواست تا قدس را در تمامی اقداماتشان در اولویت قرار داده و توجه لازم را به این موضوع مبذول نمایند.

مسجدالاقصی در روز جمعه 17 اردیبهشت 1400 در روز جهانی قدس، شاهد حضور ده ها هزار نماز گزار فلسطینی بود، نمازگزاران با برگزاری راهپیمایی و تجمع‌هایی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی اعتراض کردند و شعارهایی در حمایت از گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس و «محمد الضیف» فرمانده این گروه مبارز فلسطینی سر دادند.

................................
پایان پیام/ 268

نظر شما