شناسهٔ خبر: 47077207 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران:

وعده آزادی قدس محقق خواهد شد

زهره شجاع

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با تاکید بر اینکه قدس حتما آزاد خواهد شد، گفت: این وعده الهی است و بر اساس قرآن یهودیان با خفت از مسجدالقصی خارج خواهند شد.

صاحب‌خبر -

ناصر ابوشریف امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی ضمن درود بر روح پاک شهدا و امام (ره) اظهار کرد: بزرگترین رویدادی که در این عصر نوین رخ داد، پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود. این اتفاق نقطه تحول بزرگی در امت اسلامی و از ایام‌الله بود. در گذشته امت در یک طرف بود، اما خوشبختانه انقلاب اسلامی ایران مسیر امت را در راهی درست قرار داد.

وی با بیان اینکه یکی از بارزترین عناوین انقلاب اسلامی مسئله قدس بود، خاطرنشان کرد: لذا تنها چند روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم سفارت اسرائیل به سفارت فلسطین تبدیل شد و این انقلاب از تمام گروه‌های مبارز فلسطینی استقبال کرد و پس از آن روز جهانی قدس نیز اعلام شد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تشکیل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودیم که نقش بسیار مهمی در زمینه ایجاد محور مقاومت ایفا کرد. همچنین انقلاب اسلامی ایران یک زلزله عظیم در امت اسلام به ویژه در فلسطین ایجاد کرد.

ابوشریف افزود: پس از  پیروزی انقلاب اسلامی ایران حرکت‌هایی در اکثر نقاط جهان اسلام شکل گرفت و اکنون ما شاهد ثمرات بزرگ این انقلاب اسلامی هستیم که مقاومت غزه، حرکت‌های اسلامی مبارز در جنوب لبنان و شمال فلسطین و گروه‌های مجاهد در عراق و یمن از این ثمرات است.

وی عنوان کرد: هدف امام (ره) از اعلام آخرین جمعه رمضان به عنوان روز قدس، این بود که این روز، روز وحدت امت اسلامی باشد و تمام‌ مسلمانان در یک مسیر قرار گیرند و فقط زیر پرچم اسلام باشند. هدف امام ایجاد وحدت بود و در حال حاضر این هدف در محور مقاومت تجلی یافته و ما شاهد محور مقاومتی اسلامی واحد هستیم. شرط پیروزی ما اسلام و اقتدار است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان اینکه قدس متعلق به تمام‌ مسلمانان و طبق آیات قرآن، بخشی از قرآن است، گفت: به همین دلیل بود که امام با هدف ایجاد وحدت بین مسلمانان در برابر رژیم صهیونیستی این روز را برگزیدند و نام قدس را بر آن نهادند.

ابوشریف اظهار کرد: امسال روز قدس ما شاهد حمله بی‌سابقه از سوی صهیونیست‌ها به قدس هستیم و همچنین در زمینه یهودی‌سازی قدس هستیم. هدف آن‌ها یهودی‌سازی همه چیز اعم از اماکن و فرهنگ است. آنان از سوی غربی‌ها و رژیم صهیونیستی حمایت می‌شوند اما مردم فلسطین با امکانات اندک در برابر صهیونیست‌ها ایستاده‌اند. همه ما باید از مردم قدس و قهرمانی آن‌ها دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: مردم فلسطین برای مقابله با اسرائیل آماده‌اند اما ما نیازمند حمایت امت اسلامی هستیم، اما متاسفانه بسیاری از کشورهای عربی با عادی‌سازی روابط با اسرائیل، به فلسطین، خدا و امت اسلامی خیانت کردند. قدس برای اتحاد در برابر رژیم صهیونیستی به حمایت نیاز دارد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با تاکید بر اینکه قدس حتما آزاد خواهد شد، اضافه کرد: این وعده الهی است و بر اساس قرآن یهودیان با خفت از مسجدالقصی خارج خواهند شد. از خداوند می‌خواهم به مجاهدان این مسیر کمک کند. مجاهدین بر پروژه‌های صهیونیستی غلبه خواهند کرد و دست برتر را در منطقه و جهان خواهند داشت.

انتهای پیام 

نظر شما