شناسهٔ خبر: 47071704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع):

اسرائیل در بدترین شرایط سیاسی قرار گرفته است

زنجان – ایرنا – رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: در حال حاضر اسرائیل به لحاظ سیاسی در بدترین شرایط قرار دارد، اختلاف در داخل حزب و حکومت این رژیم غاصب ریشه زده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد حسن اختری شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با مردم پایتخت شور و شعور حسینی در شبکه اشراق زنجان افزود:  نامگذاری روز قدس یکی از ابتکارات و دیدگاه بسیار عمیق و دقیق حضرت امام خمینی (ره) به شمار می رود که هر روزی که از این جریان می گذرد می‌بینیم این نامگذاری حضرت امام یک اقدام بی نظیر است که در جهان چنین چیزی قابل تصور نبود.

وی تاکید کرد: امپریالیسیم جهانی آمریکا، اسرائیل جنایتکار، همپیمانان عربی و همه طرفداران آنها فکر نمی کردند که این جریانی امام راحل ایجاد کرد به این جایگاه رسیده و چنین در جهان تاثیرگذار باشد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: تعداد زیادی از نسل جوان از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در جریان مسائل قرار نداشتند و حتی از جنگ هایی که بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی پیش آمده نیز کمتر اطلاع دارند که موارد برای این نسل باید تبیین شود تا درک کنند که چنین حرکتهایی موجب لرزه انداختن به ریشه های رژیم صهیونیستی و منحوس شده است.

حجت الاسلام اختری اظهار داشت: نقشه شومی که آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانش با همکاری بین کشورهای عربی نقشه یهودی سازی کل فلسطین را داشتند در زمان حاضر در قالب یهودی سازی قدس انجام می شود.

وی ادامه داد: در تلاش بودند تا فلسطینی وجود نداشته باشد و پشتیبانی کردند و رژیم جعلی اسرائیل و غده سرطانی را در قلب جهان اسلام ایجاد کردند تا ابتدا فلسطین و سپس کشورهای همسایه را تصرف کرده و اسرائیل بزرگ را با بیرون کردن مردم فلسطین تشکیل دهند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه نقشه اسرائیل بزرگ را با چند جنگی که انجام شد نتوانستند اعمال کنند، گفت: سپس برای تشکیل اسرائیل قدرتمند به نام اسرائیل عظما در منطقه برنامه ریزی کردند تا به کشورهای عربی و اسلامی به عنوان قدرت واحد در منطقه تسلط داشته باشد.

حجت الاسلام اختری اظهارداشت: برای قبولاندن خود به سران کشورهای عربی خیانتکار دنیا، اسرائیل را ارتش شکست ناپذیر، قدرت اسطوره ای شکست  ناپذیر و غیرقابل از بین رفتن در میان جوانان و ملت خود القا می کردند.

وی تاکید کرد: اولین قدمی که برگشتند ۶ تا یک سال قبل از انقلاب برنامه کمپ دیوید که سالیان سال برای آن برنامه‌ریزی و مقدمات کار را فراهم کرده بودند بین مصر و بین اسرائیلی‌ها امضا کردند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: ابتدا عرب‌ها سپس با اردنی ها این قرارداد را امضا کردند و به نبال این بودند که سوریه و لبنان را به سمت این قرارداد بکشند که انقلاب اسلامی شکل گرفت و نتوانستند سوریه و لبنان را برای امضای این قرارداد ببرند.

حجت الاسلام اختری با بیان اینکه حافظ اسد با پشتیبانی جمهوری اسلامی و دیدگاه های امام راحل در خصوص عدم امضا مقاومت کرد و هم اکنون نیز بشار اسد این امضا را انجام نداده است.

وی ادامه داد: همه جنگ های داخلی و خرابی هایی که در سوریه ایجاد کردند و جنایت های داعش همه به خاطر این است که سوریه در مساله فلسطین ایستادگی، دفاع و مقاومت می کند.

 رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه از وقتی که انقلاب پیروز شد پرچم فلسطین در تهران افراشته و سفارت اسرائیل و پرچم اسرائیل پایین کشیده شد، گفت: مسئله حمایت از فلسطین روز به روز اوج گرفت و امام راحل این تدبیر را به خرج داد که مردم فلسطین حق معاوضه و مصالحه دارند.

 وی با بیان اینکه مساله فلسطین مربوط به کل مسلمانان جهان است، یادآوری کرد: مسلمانان حق ندارند این سرزمین را به دیگران بفروشند که با اوج گیری ندای امام نقشه آنها در توطئه کمپ دیوید شکست‌ خورد و مقاومت بوجود آمد.

 حجت الاسلام اختری یادآوری کرد: مقاومت در نتیجه جنایات اسرائیل نسبت به اشغال لبنان در سال ۱۳۶۰ صورت گرفت که برای آزادسازی لبنان از ایران نیرو اعزام شد و ظرف ۲ ماه این منطقه از دست رژیم صهیونیستی آزاد شد که پس از مقاومت، مقاومت حزب الله و مقاومت اسلامی فلسطین شکل گرفت.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه در فلسطین گروه های جهادی فلسطین وجود داشتند، گفت: انقلاب اسلامی گروه‌های اسلامی فلسطین، حماس و جهاد اسلامی را مطرح و اسلام در فلسطین معنا پیدا کرد و رویارویی با اسرائیل شکل دیگری گرفت.

حجت الاسلام اختری ادامه داد: پس از این شکستن قدرت شکست ناپذیری اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه، و جنگ ۵۱ و ۲۲ روزه در برابر غزه بود که از این زمان به بعد جرات حمله به لبنان را پیدا نکرده است.

 وی ادامه داد: دیدگاه امام راحل و نقشه روز جهانی قدس، همه مسلمانان و غیرمسلمانان و حتی یهودیان ضد صهیونیست را در مقابل اسرائیل متحد کرد و مساله روز قدس به سرعت گسترش پیدا کرده و تمام کشورها  اعم از آلمان، دانمارک، سوئیس، آمریکا و در کشورها هم گرامیداشت این روز برگزار می شود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: در همه کشورها مسلمانان در تدارک برای مراسم این روز اعم از تشکیل جلسات، هشتک های فضای مجازی و سخنرانی های روز قدس هستند و حرکت جهانی و تحول بزرگی ایجاد کرد که شاهدیم اسرائیل در سستی عمیقی قرار گرفته است.

حجت الاسلام اختری اظهارداشت: اسرائیل بعد از جنگ ۳۳ روزه تاکنون حتی یک بار نتوانسته به لبنان حمله کند چرا که نیروهای هوایی آن در این جنگ از بین رفت و نیروهای مقاومت توانستند در مقابل آن ایستادگی کنند در حوزه نیروی دریایی نیز اسرائیل مورد هدف قرار گرفت و قدرت آن در این بخش نیز از بین رفت.

 وی به نقش سردار اسلام و ایران شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: این سردار رشید و افتخار ایران افتخار اسلام و سرباز فداکار حضرت امام راحل و شاگرد مکتب مقام معظم رهبری توانست مقاومت را در لبنان، سوریه، عراق و فلسطین ریشه دارتر کند و امروز اسرائیل نمی تواند در برابر غزه حرکتی انجام دهد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه در حال حاضر به لحاظ سیاسی اسرائیل در بدترین شرایط قرار دارد، تاکید کرد: اختلاف در داخل حزب و حکومت اسرائیل ریشه زده، قدرت و ارتش آنها شکسته شده است و می دانند که خطا کنند موشک های ایران، مقاومت و حزب الله در چند دقیقه آنها را از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام اختری یادآوری کرد: غده سرطانی کنده و نابود خواهد شد مردم باید بدانند با تمام مشکلاتی که در داخل کشور اعم از مشکلات معیشتی و سختی‌هایی که وجود دارد، امروز جمهوری اسلامی قدرتمندترین قدرت منطقه است.

وی متذکر شد: چنانچه دشمنان ایران خطایی کنند تمام پایگاه‌های و امکانات آمریکایی در کل منطقه و خلیج فارس از بین خواهد رفت.

 رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه روز قدس پیام های زیادی دارد، خاطرنشان کرد: یکی از این پیام این است که در کنار مردم فلسطین هستیم.

حجت الاسلام اختری، پیام دیگر روز قدس را به رژیم اسرائیل بیان کرد که جنایات آنها پایان پیدا کرده که باید دنبال منطقه ای دیگر باشند و صهیونیسم جا و مکانی در فلسطین ندارد.

وی ادامه داد: پیام دیگر به سران خود فروخته عربی این است که با کارهایشان نمی توانند اسرائیل را نجات دهند و این سران در میان آزادگان دنیا و ملت کشور خود منفور هستند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: همانطوری که به ندای امام راحل و ولی امر مسلمین لبیک گفته ایم همه ملت ایران که بیش از ۴۰ سال در کنار ملت فلسطین هستند این همراهی و مقاومت را همچنان ادامه خواهند داد.

نظر شما