شناسهٔ خبر: 47070798 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دیوار نگاری فلسطین در جاده‌های کابل + تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقناافغانستان – به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس نمادهای از قدس بر دیوارهای کابل حک شد.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان؛ همزمان با فرارسیدن روز جهانی قدس، مسلمانان روزه دار افغانستان همانند دیگر مسلمانان جهان ضمن حمایت از مسلمانان مظلوم فلسطین با نوشتن دیوار نوشته هایی برضد رژیم صهیونیستی، انتقاد خود را نسبت به این رژیم کودکش اعلام کردند.

با فرا رسیدن روز جهانی قدس نهضت اسلامی افغانستان و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف با توجه به وضعیت موجود کشور هم به لحاظ شکنندگی امنیتی و هم به جهت گسترش موج های جدید کرونا، در یک اقدام بی پیشینه و بکر شعارهای مختلفی را چون:
۰ قدس ما می آییم!
۰ ثبات و امنیت افغانستان در پیوند با حراست از کیان اسلامی بیت المقدس است
۰ بیت المقدس پایتخت ابدی فلسطین خواهد ماند
۰ آزادی فلسطین میزان همت مسلمانان
۰ روز جهانی قدس گرامی باد و … را بر دیوارهای کابل حک کردند.
نوشتن و نقاشی چنین شعارهای به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس بر دیوارهای کابل که یک اقدام تازه و بی پیشینه می باشد خود از اهمیت زیادی برخوردار است اول اینکه نوشتن این شعارها بر دیوار ها از ماندگاری بالای برخوردار است و به سادگی از بین نخواهد رفت و به صورت دایم پش چشم رهگذاران و بازدیدکنندگان قرار خواهندگرفت و همواره درد فلسطین و قدس را در کابل به نمایش گذاشته خواهدشد.

دوم نوشتن شعارها یا پیام های با عنوان حمایت از ملت مظلوم فلسطین و دفاع از هویت اسلامی قدس شریف بر دیوار های کابل نمایانگر این است که درد کابل و قدس یکی است اگر بیت المقدس شریف در اشغال صهیونیسم جهانی زجه و ناله می کشد ، کابل ، بلخ ، هرات وقندهار آرام نخواهند نشست و از قدس حمایت می کنند چون بیت المقدس و فلسطین جزء لاینفک پیکره جهان اسلام و به لحاظ اعتقادی و ایمانی جزء جدای ناپذیر افغانستان است.


قدر مسلم اینکه مردم افغانستان با حمایت از برادران و خواهران فلسطینی شان همواره نشان داده اند که خون کودک افغانستان و فلسطین یکی است.
تجاوز و متجاوز بر این دو قلمرو یکی است و یک دست نا مشروع است که گلوی هر دو را می فشارد.
به امید روزی که فلسطین و بیت المقدس از لوث کثیف صهیونیزم آزاد شود و مردم افغانستان در بیت المقدس مسجدالاقصای شریف اولین قبله مسلمانان نماز بخوانند.

 

نظر شما