شناسهٔ خبر: 66707045 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اسرائیل ۷۰ درصد اسرای خود را در غزه کشته است

یک عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خبر داد اسرائیل در ماه‌های گذشته، به دنبال آن بوده تا با استفاده از زور اسرای خود را از غزه بازگرداند، ازاین‌رو ۷۰ درصد اسرای خود را در غزه کشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، خلیل الحیه معاون رئیس دفتر سیاسی حماس که شامگاه پنجشنبه با شبکه «المنار» مصاحبه می‌کرد، گفت بعد از گذشت ۸ ماه از جنگ، دشمن نتوانسته مقاومت را در غزه از بین ببرد.

خلیل الحیه در این مصاحبه گفت مقاومت قادر است ماه‌ها پایداری کند و تا زمانی که جنگ جریان دارد، از مردمش دفاع کند.

۸ ماه از زمان آغاز جنگ در نوار غزه می‌گذرد و اسرائیل با این حال نتوانسته اهداف اعلامی خود -از بین بردن حماس و بازگردانی اسرای اسرائیلی- را محقق کند.

الحیه در ادامه اضافه کرد که مقاومت خود را بازسازی کرده و می‌تواند برای مبارزه با اشغالگران امکاناتش را سازگار کند.

ارتش اسرائیل طی ماه‌های گذشته صدها تن بمب روی مناطق شمالی غزه ریخته است؛ با این حال، رسانه‌های اسرائیلی اخیرا گزارش داده‌اند که حماس توانسته خود را در شمال غزه بازسازی کند.

الحیه همچنین افزود که مقاومت فلسطین خواهان توافقی است که به دنبال آن، اسرای فلسطینی به‌ازای تحویل اسرای اسرائیلی آزاد شوند.

او در ادامه خبر داد: «دشمن صهیونیستی می‌خواهد اسرای باقی‌مانده خود را به زور بازگرداند، به همین دلیل در بمباران ۷۰ درصد آن‌ها را کشته است.»

این عضو ارشد حماس در پایان به حمایت‌های گروه‌های مقاومت و عملیات‌های ‌آن‌ها در پشتیبانی از مقاومت فلسطین اشاره کرد و در بخش دیگری از اظهاراتش اشاره کرد پیشنهادی که اخیرا میانجیگران مذاکرات آتش‌بس ارائه کرده بودند، به مواضع حماس نزدیک بود؛ اما اسرائیل نه به پیشنهاد میانجی‌ها احترام گذاشت و نه به واسطه‌ها.

نظر شما