شناسهٔ خبر: 47062657 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

علمای اهل سنت خراسان شمالی:

حمایت از بیت‌المقدس یک تکلیف الهی و شرعی است

شورای تقریبی علماء و روحانیون اهل تسنن خراسان شمالی طی بیانیه‌ای، حمایت از بیت المقدس و روز جهانی قدس را تکلیف الهی و وظیفه شرعی اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی؛ علماء و روحانیون اهل تسنن خراسان شمالی طی بیانیه‌ای اعلام کردند، حمایت از بیت‌المقدس و روز جهانی قدس تکلیف الهی و وظیفه شرعی است.

 

در آستانه فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، علماء و روحانیون اهل تسنن استان ضمن انتشار بیانیه‌ای تأکید کردند: شیوع بیماری منحوس کرونا و نبود امکان برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس، مانع از ابراز علاقه و ارادت امت‌های اسلامی به قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین نخواهد شد و در ‌آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مردم ایران اسلامی یک‌بار دیگر فریاد عدالت‌خواهی خود را برای احقاق حقوق مظلومان فلسطین و دیگر مردم تحت ستم استکبار جهانی و اسرائیل تروریست پرور؛ با استفاده از فضای مجازی و دعا نمودن علیه کفار سر خواهند داد و اثبات خواهند نمود همچنان پایبند به ارزش‌های انقلاب اسلامی خود و یار و یاور مظلومینی هستند که راه قیام را برگزیده و بر ستمگران می‌شورند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: اعلام روز جهانی قدس در مرداد سال ۱۳۵۸ توسط بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، باهدف یادآوری ظلم و ستم علیه مردم در محاصره و آواره فلسطین و طنین صدای آن‌ها در جهان برای رهایی از بیش از ۷۰ سال ظلم و تجاوز و جنایت رژیم غاصب صهیونیستی انجام‌شده است. امام خمینی (ره) با اعلام این روز به‌عنوان روز جهانی قدس آرزوی صهیونیست و حامیان آن برای تشکیل خاورمیانه بزرگ و اسرائیل از نیل تا فرات را تبدیل به یاس و ناامیدی نمود.

 

در این بیانه تأکید شده است: ناگفته نماند که حملات و جنایات وحشیانه و ضد بشری رژیم سفاک و کودک کش و غاصب اسراییل علیه مردم مظلوم و ستم دیده و بی‌پناه فلسطین و غزه و کشتار بسیاری از غیرنظامیان، ویران کردن خانه‌های مردم، قتل‌عام کودکان شیرخوار، بمباران مدارس و مساجد و بیمارستان‌ها، ممانعت از ورود غذا و دارو و دیگر نیازهای اولیه مردم، جهان اسلام را به خشم و اندوه فروبرده و قلب هر انسان مسلمان و آزاده‌ای را جریحه‌دار داشته است.

 

علماء و روحانیون اهل تسنن خراسان شمالی تصریح کردند: بی‌شک با توجه به اینکه جهان اسلام، قدس را ملک خود می‌دانند که توسط صهیونیست‌ها غصب شده، بر مسلمانان جهان؛ تکلیف الهی و واجب شرعی و دینی است که از بیت‌المقدس باجان و دل دفاع نموده و قدس شریف را با عملی نمودن رهنمودهای مقام معظم رهبری و گسترس اخوت و برادری از چنگال این رژیم غاصب و منحوس خارج کنند.

 

در این بیانیه اضافه شده است: فلذا ما ائمه جمعه، جماعت مساجد، مدیران و مدرسین اهل سنت خراسان شمالی ضمن محکوم کردن جنایات بی‌رحمانه صهیونیست‌های اشغالگر و سفاک و حامیان روسیاه آن‌ها و ضمن تقدیر و تشکر از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه الله تعالی) رهبر فرزانه انقلاب در حمایت از ملت مظلوم و ستم دیده فلسطین از تمام کشورهای اسلامی و مجامع سازمان‌های بین‌المللی و به‌اصطلاح حقوق بشری می‌خواهیم تا مردم فلسطین حمایت و دست غاصبان و جنایتکاران را کوتاه کنند.

 

 

پایان پیام/71

نظر شما