شناسهٔ خبر: 67052141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهمانی یک کیلومتری غدیر در ارومیه برگزار می‌شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: مهمانی یک کیلومتری؛ یکی از مهم‌ترین برنامه‌های محوری عیدغدیر، به مدت دو روز با ده‌ها غرفه در خیابان شهید سلیمانی ارومیه برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

مهمانی یک کیلومتری غدیر در ارومیه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام منصور امامی، در جلسه ستاد مردمی غدیر خم اظهار کرد: عید غدیر یوم‌الولایة و یوم‌القیام است و در روایات ده‌ها تعابیر در مورد غدیر بیان شده است و این که در غدیر ایستگاه‌های صلواتی و ... برگزار بشود خوب است اما مهم تبیین جایگاه غدیر است. وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های محوری غدیر مهمانی یک کیلومتری به مدت دو روز با ده‌ها غرفه در خیابان شهید سلیمانی ارومیه برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصريح کرد: لازم است در همه محلات در ایام ولایت و حتی بعد از چند روز غدیر شور و هیجان ایجاد شود و خیابان‌ها و محلات آذین‌بندی شود. وی عنوان کرد: اگر ۳۰۰ مسجد، مؤسسه، هیئت و تشکلات مردمی در غدیر پای کار بیایند و هر کدام عهده‌دار آذین.بندی یک خیابان را بر عهده بگیرند کار بزرگی صورت خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام امامی گفت: قسمتی از مسئله پویش‌هایی است که به نام و ذکر فضائل امام علی عليه‌السلام مربوط است را می‌شود این را از امروز به مدت چهل روز آغاز کرد و هر روز یک فضیلت از امام علی علیه‌السلام منتشر شود و در این مورد می‌توان از ادبیات ترکی، فارسی و عربی و ... نیز استفاده کرد چرا اهل بیت به فرزندان و یاران خود سفارش می‌کردند فضائل اميرالمؤمنين را در قالب شعر و ادبیات نشر دهند. وی ادامه داد: شعرا و علمای اهل سنت در مورد اميرالمؤمنين علی علیه‌السلام شعرهایی را سروده‌اند و دهه غدیر بهترین فرصت برای نشر آن‌هاست و مناطقی که شیعه و اهل سنت زندگی می‌کنند بهترین مکان برای نشر این فضائل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: دومین پویش، اطعام غدیر است که چه به صورت متمرکز و چه به صورت غیرمتمرکز از اولویت هاست و اطعام یک نفر برابر با اطعام همه انبیای الهی است و سال گذشته ده‌ها هزار غدای گرم در ارومیه توزیع شد. وی افزود: باید مسئله اطعام ظهور و بروز داشته باشد و چند روز مانده به غدیر باید این فضای اطعام غدیر در سطح شهر گسترده شود و این هنر جریان‌های دینی و مذهبی است.

حجت‌الاسلام امامی به لزوم خطبه‌خوانی غدیر اشاره و خاطرنشان کرد: باید جملات کوتاه و مهم غدیر برگزیده شده و به صورت بنر و پارچه‌نوشت منتشر و باید محلات چراغانی شود و به غدیر به عنوان یک تمدن نگاه کنیم و ما این وظیفه و رسالت را داریم که نمادهای اهل بیت در این شهر را پررنگ‌تر کنیم و نماد فقط با علم و پرچم نیست و اگر کسی نمی‌تواند عاشورا را از بین ببرد به این دلیل است که مردمی است و غدیر هم باید مردمی شود تا تغییر نیابد.

وی با عنوان اینکه به همت هیئات مذهبی یوم‌العباس، پیاده‌روی جاماندگان، مراسم نیمه شعبان و غدیر جا افتاد و ان‌شاءالله روز به روز پررنگ‌تر شود ادامه داد: روایت کردن اتفاقات مهم‌تر از اجرای برنامه‌هاست و باید جوانان را برای روایات‌گری حرکت های انقلابی و دینی پای کار بیاوریم و تبلیغات اسلامی این آمادگی را برای آموزش آن‌ها اعلام می‌دارد و باید خوبی‌ها را نشر دهیم.

 

نظر شما