شناسهٔ خبر: 47061961 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آخرین وضعیت مبتلایان به کرونای هندی در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس جهش‌یافته هندی را در قم تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا قدیر (رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم) اظهار کرد: بیش از دو هفته قبل ۱۱ نفر تاجر از هند وارد قم شده بودند که در هتل محل سکونت بلافاصله شناسایی و با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت تست روی آن‌ها انجام شد و تست کرونای سه نفر مثبت شد و برای بررسی نوع جهش‌یافته هندی به انستیتو پاسپور تهران ارسال گردید.

او افزود: قرنطینه این افراد از همان ابتدا انجام و عملیات رهگیری صورت گرفت و در این خصوص ۳۰۰ نفر که با این مسافران در ارتباط بودند مورد رهگیری و تست قرار گرفتند.

قدیر ادامه داد: از این ۳۰۰ نفر رهگیری صورت گرفته، تست کرونای معمولی ۵ نفر مثبت اعلام شد که ارتباط‌های آن‌ها هم در حال بررسی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در این مدت کاملا در هتل قرنطینه بوده و عصر چهارشنبه پانزدهم اردیبهشت‌ماه جواب مثبت بودن ویروس هندی جهش‌یافته آن‌ها مشخص و مستقیما به وزیر بهداشت اعلام شد و سپس استان در جریان قرار گرفت.

او تاکید کرد: همشهریان بدانند که رهگیری‌ها همچنان در حال انجام است و از مردم تقاضامندیم، دستورات بهداشتی را همچنان رعایت کنند و استفاده از ماسک و حضور نیافتن در تجمعات را فراموش نکنند.

نظر شما