شناسهٔ خبر: 47040956 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

قدس و فلسطین تا آزادی هرگز به فراموشی سپرده نخواهد شد

تهران - ایرنا - قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ایران خاستگاه اصلی روز قدس است، گفت: قدس و فلسطین تا آزادی هرگز به فراموشی سپرده نخواهد شد. 

صاحب‌خبر -

نصرت‌الله لطفی روز چهارشنبه در آستانه روز جهانی قدس و با توجه به اهمیت گرامیداشت این مناسبت در شرایط شیوع بیماری کرونا، افزود: با تمام توان و تحت هر شرایطی از قدس و از فلسطینیان مبارز دفاع خواهیم کرد و محدودیت‌های کرونا هم باعث نخواهد شد که این روز بزرگ فراموش شود.  

وی ادامه داد: متاسفانه امسال با این موج شیوع کرونا، سیر صعودی بیماری و آمار بالای فوتی‌ها امکان حرکت میدانی و برگزاری راهپیمایی بزرگ روز قدس را نمی دهد اما سال آینده آغاز جبران این دو سال باشد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: امسال هفتاد و سومین سال اشغال فلسطین و شکل‌گیری نظام سلطه و خبیث رژیم صهیونیستی است. امام خمینی رحمت‌الله آخرین جمعه را روز قدس نامیدند و این نقطه عطفی برای مردم مظلوم فلسطین برای دادخواهی و دفاع و ادامه مبارزات آنها شد.

لطفی توضیح داد: روز قدس تنها متعلق به مردم فلسطین نیست و آزادی قدس شریف به زودی محقق خواهد شد که دروازه‌ای برای گام‌های بزرگتری است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه رژیم اشغالگر قدس یک رژیم جلاد، گرگ صفت و کودک کش است که با شیطنت نظام سلطه شکل گرفته، گفت: ملت مظلوم فلسطین سال هاست که در حال انتفاضه علیه این رژیم کودک کش هستند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف نظام سلطه فراموشی روز قدس است، افزود: افتخار می کنیم که ایران اسلامی پرچمدار دفاع از قدس شریف است و مردم ایران نشان دادند در هر شرایطی هرگز از برپایی راهپیمایی روز قدس غفلت نکرده است. ایران اسلامی با شجاعت اعلام کرد با هر امکانی و در هر شرایطی از مردم فلسطین حمایت می کند.

رژیم اشغالگر قدس جرات چپ نگاه کردن به لبنان را ندارد

معاون سیاسی و بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین نیز در ادامه این نشست تخصصی به مناسبت یوم الله جهانی قدس اظهار داشت: اعلام روز قدس یکی از مهمترین پایه های امت دولت بود که مسئولیت جمهوری اسلامی ایران را نسبت به جوامع اسلامی نشان داد. 

حسین رویوران توضیح داد: از سال۲۰۰۶ میلادی تاکنون رژیم اشغالگر قدس جرات چپ نگاه کردن به لبنان را ندارد و این بازدارندگی نتیجه یک قدرت بازدارنده است.

وی به قدرت محور مقاومت در تغییر معادلات منطقه ای اشاره کرد و افزود: شلیک موشک به نزدیک تاسیسات هسته‌ای دیمونا در سرزمین های اشغالی نشان داد که می توان با رژیم صهیونیستی مقابله کرد.

ریوران  اظهار داشت: این روزها پیام مظلومیت مردم فلسطین به مردم دنیا منتقل شده و باید با استفاده از فضای مجازی و رسانه، افکار عمومی دنیا را بیشتر متوجه مظلومیت مردم فلسطین کرد.

اشغال قدس یک پروژه غربی بود

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران نیز در ادامه این نشست تخصصی با بیان اینکه اشغال قدس یک پروژه غربی بود که با ابتکار انگلیس و حمایت آمریکا شکل گرفت، اظها رداشت: مشکل ما فلسطینیان فقط درگیری با هفت میلیون یهودی در فلسطین نیست بلکه با همه نیروهای طاغوتی و استکبار و در راس آنها آمریکا مواجه هستیم.

ناصر ابوشریف با بیان اینکه فلسطین بخشی از امت و جهان اسلام است، گفت: امام خمینی (ره) خط قدس را محقق کرد و فلسطین را بخش مهمی از پروژه اسلامی خود قرار داد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه روز قدس فقط شعار نداد و فقط به برگزاری مراسم سالیانه بزرگداشت این روز اکتفا نکرد بلکه اقدام عملی انجام داد؛ بخشی از محور مقاومت را با نیروی قدس سپاه تشکیل داد که فرمانده شهید آن، حاج قاسم سلیمانی افتخار ما است که برای قدس تلاش‌های بسیار کرد.

ناصر ابوشریف اظهار داشت: ما امروز شاهد موازنه بازدارندگی بین اسراییل و غزه هستیم که در گذشته چنین چیزی در باور نمی‌گنجید، موضوعی که با تلاش افرادی، چون حاج قاسم سلیمانی محقق شد و حزب الله لبنان نیز معادله وحشت بزرگی را برای رژیم صهیونسیتی ایجاد کرد، همه این‌ها با تلاش رهبران و فرماندهان بزرگی به وجود آمد که وابسته به نیروی قدس بودند.

وی تاکید کرد: خط ما خط اسلام است و حمایت از این خط راه پیروزی است و به اعتقاد ما نیز پیروزی حتمی است.

دولت های عربی و اسلامی دچار تفرقه شده‌اند

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران نیز در این نشـست تخصـصی با بیان اینکه این روزها ما چاره ای به جز کنارگذاشتن اختلافات خود در منطقه نداریم تا با دشمن اول و آخر جهان اسلام یعنی رژیم اشغاگر قدس مقابله کنیم، اظهار داشت: این در حالیست که دولت های عربی و اسلامی دچار جمود و تفرقه شده و برخی به جای مجازات صهیونیست ها، عاشق سینه چاک این رژیم شده و به عادی سازی روابط خود با این رژیم روی آورده‌اند.

وی گفت: خدا به حامیان قدس شریف عزت و به سازشکاران در دنیا و آخرت ذلت می‌دهد.

نماینده جنبش حماس در ایران با اشاره به انجام یک عملیات قهرمانانه در روزهای اخیر توسط یک جوان فلسطینی علیه نیروهای اشغاگر قدس گفت: این جوان، سه سرباز صهیونیست را زخمی کرد و از صحنه خارج شد و سالم به منزل رسید. آن هم در منطقه‌ای کاملا عملیاتی و در جایی که انواع دوربین‌ها وجود داشت و بالغ بر هزار سرباز صهیونیست در صحنه حضور داشتند.

وی با اشاره به حمله روزهای اخیر صهیونیست‌ها به محله شیخ جراح گفت: طبق توافق دولت اردن در سال ۵۶ میلادی، ۲۸ خانواده‌ای که در محله شیخ جراح هستند باید بتوانند حضور داشته باشند و بدون اینکه مزاحمتی از سوی شهرک‌نشینان متوجه آنان شود، به زندگی خود ادامه دهند، اما این روزها شاهد هستیم که صهیونیست‌ها به زور آنها را بیرون می‌رانند و در چنین شرایطی، شاهد اقدامات صهیونیست‌ها علیه مقاومت منطقه و اقدامات خرابکارانه‌ای نظیر آنچه در تأسیسات نطنز رخ داد هستیم.

به گزارش ایرنا، امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۷ با هدف پشتیبانی مردمی از فلسطین، آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و خواستار تشکیل جبهه متحد اسلامی و انسانی برای تحقق حقوق مظلومان و مبارزه با ظالم و سیاست‌های آن‌ها تا فروپاشی استعمار و استبداد و ایجاد امنیت و آرامش در جهان شدند.

روز قدس نماد مظلومیت و استمرار مقاومت ملت مظلوم فلسطین است که از طرف جهان استکبار و رژیم صهیونیستی مورد ظلم و ستم قرار گرفتند. در ۴۰ سال گذشته، جمهوری اسلامی ایران و مردم بسیاری از کشورهای اسلامی با به رسمیت شناختن این روز سعی دارند تا از فراموش شدن آرمان این سرزمین مقدس جلوگیری کنند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، اقدامی هوشمندانه از طرف امام خمینی (ره) بود تا در این راستا ملت‌های مسلمان نگذارند. اشغال قدس، سرزمین‌های فلسطینی و همچنین تشکیل دولت غیرقانونی و نژادپرست اسراییل رسمیت یابد و قبله‌گاه نخست مسلمانان جهان به دست فراموشی سپرده شود.

نظر شما