شناسهٔ خبر: 47034016 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده جنبش جهاد اسلامی:

شکست صهیونیست، پیروزی جهان اسلام بر استعمارگران است

نماینده جنبش جهاد اسلامی شکست رژیم صهیونیستی در منطقه را، پیروزی تمام جهان اسلام بر تمام استعمارگران توصیف کرد و گفت: امام خمینی (ره) و دیگر علمای جهان اسلام از سال‌ها پیش حامی فلسطین بودند و نامگذاری روز قدس آغاز ماجرا نبود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی در این کنگره که در حال برگزاری است، خواستار حساسیت همه فرزندان امت اسلامی در برابر پروژه عادی سازی روابط با اسرائیل شد و گفت: امت اسلامی باید با قدرت در مقابل عادی‌سازی این روابط بایستند و مبارزه و روشنگری کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که مدعی عدالت‌خواهی در جهان هستند، نمی‌توانند در برابر مسأله فلسطین، یهودی‌سازی قدس شریف و غصب سرزمین‌های اسلامی بی‌تفاوت باشند.
نماینده جنبش جهاد اسلامی اشغال فلسطین را پروژه استعماری ارزیابی کرد و افزود: این پروژه در ابتدا به وسیله انگلیس و سایر کشورهای استعمارگر آغاز شد و هدف آنها از این طرح به دست آوردن برخی منافع مادی و سیطره این رژیم بر کشورهای اسلامی بود.
ابوشریف نتیجه مبارزه با اسرائیل را پیروزی نهایی آرمان قدس شریف دانست و ادامه داد: باید خود را به سلاح ایمان و تجیهزات جنگی مجهز کنیم؛ اسرائیل رو به افول است و شکست رژیم غاصب صهیونیستی به معنای پیروزی تمام امت اسلامی بر استعمارگران خواهد بود.
نماینده جنبش جهاد اسلامی آغاز مبارزه امام خمینی (ره) با اسرائیل را از دوران پهلوی دانست و گفت: ایشان مانند سایر علما و مراجع کشورهای اسلامی، حامی فلسطین بودند؛ نامگذاری روز قدس، آغاز حمایت امام خمینی (ره) از فلسطین نبود؛ موضع ما در زمینه قدس شریف فطری و عقلانی است و کسی که چنین موضعی را درباره صهیونیست نداشته باشد مسلمان نیست.

 

 

بنابرگزارش شبستان، شیخ عبدالله دقاق عصر سه شنبه در دومین کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت مجازی  از طریق abaarat.tv پخش شد، به تلاش کشورهای غربی برای تضمین موجودیت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و یادآور شد: امروز به برکت انقلاب اسلامی،  محور مقاومت در منطقه بسیار قدرتمند و عزتمند شده است.
وی پاسداشت روز قدس را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با پایه گذاری روز جهانی قدس بر همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان تکلیف کرد که به بزرگداشت مسأله قدس و فلسطین بیاندیشند، زیرا قدس متعلق به همه مسلمانان است و همه امت های اسلامی باید این روز بزرگ را پاس بدارند.   
عالم مبارز بحرینی، سرزمین قدس را بسیار شریف و با عظمت دانست و گفت: این سرزمین شریف را با زور از مسلمانان غصب کرده اند، از این رو باید قدس را با زور آنها پس بگیریم و آن را به صاحبان اصلی آن و مسلمانان بازگردانیم.
وی با بیان اینکه روز قدس نشانه ای از افول و نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی است و باید آن را جشن گرفت، تصریح کرد: در روزهای اخیر شاهد اصابت موشک به نزدیکی رآکتور هسته ای اسرائیل غاصب بودیم که انفجار در کارخانه اسلحه سازی و آتش سوزی در فرودگاهی در این رژیم تزلزل ایجاد کرد.
شیخ عبدالله دقاق افزود: تمامی این اتفاق ها نشان می دهد بر خلاف ادعاهای صهیونیست ها و رسانه های غربی، اسرائیل یک ببر کاغذی است که هیچ قدرتی ندارد و در حال افول و شکست کامل است و کشورهای اسلامی و خاورمیانه هیچ وابستگی به این رژیم جعلی ندارند.
وی در پایان با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی از همه طرف محاصره شده و محور مقاومت، این خانه عنکبوتی را تحقیر کرده است، گفت: به زودی با گسترش محور مقاومت شاهد آزادی فلسطین و مسجد الاقصی خواهیم بود و اسرائیل غاصب به زباله دان تاریخ خواهد رفت.
دومین کنگره بین المللی قدس شریف با سخنرانی ۳۰  شخصیت علمی و فرهنگی از کشورهای ایران، فلسطین، مالزی، هند، افغانستان، پاکستان، فرانسه، آرژانتین، عراق، ترکیه، شیلی، امارات، لبنان، سوریه، انگلیس، کانادا و تونس از روز سه شنبه آغاز به کار کرده است و تا پایان هفته ادامه دارد.

 

 

در ادامه این مراسم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین فواد کاظم المقدادی عصر امروز 14 اردیبهشت 1400 در دومین کنگره بین المللی قدس شریف به فتنه انگیزی رژیم صهیونیستی در میان کشورهای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: شکست و نابودی آنها براساس آیات قرآن کریم حتمی است.

وی با بیان اینکه پس از حرکات جهادی در فلسطین، صهیونیست ها این گروه های جهادی را متفرق، محاصره و تضعیف کردند، افزود: صهیونیست ها به دنبال ایجاد یک هویت جعلی برای فلسطینی ها بودند تا جهاد و مقاومت را در میان آنها از میان برده و آنها را به سمت دیپلماسی ببرند.
دبیرکل مجمع علمی ثقلین ادامه داد: صهیونیست ها تلاش کردند تا مسئله فلسطین را یک مسئله عربی و نه اسلامی جلوه دهند و این توطئه آنها یک مرحله دیگر از عادی سازی روابط با کشورهای اسلامی بود.
وی با اشاره به عادی سازی روابط اسرائیل با همسایگان فلسطین و تبدیل این دولت به یک حکومت خودمختار کوچک و بی دفاع، خاطرنشان کرد: پس از این اتفاق های ناگوار، نور امید با پیروزی انقلاب اسلامی در میان امت های مسلمان درخشید.
حجت الاسلام والمسلمین کاظم المقدادی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با شکست مستکبران و اعلام روز جهانی قدس تحول عظیمی را در منطقه ایجاد کرد، گفت: در همین راستا گروه های مقاومت در اوج رنج و محنت امت های اسلامی، در کشورهای اسلامی شکل گرفت که از جمله مهم ترین آنها حزب الله است که شعله مقاومت را همواره فروزان نگه داشته است.

پایان پیام/49

نظر شما