شناسهٔ خبر: 47030569 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

نخستین روز کنگره بین المللی قدس شریف برگزار شد/ تاکید اندیشمندان جهان اسلام بر دفاع از قضیه فلسطین

ابنا

کنگره بین المللی قدس شریف با سخنرانی شخصیت های برجسته جهان اسلام برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ روز نخست کنگره بین المللی قدس شریف با سخنرانی 10 تن از شخصیت های برجسته جهان اسلام امروز سه شنبه 14 اردیبهشت 1400 برگزار شد.

در نخستین روز این کنگره آیت الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه های علمیه، شیخ «احمد بدرالدین حسون» مفتی سوریه، حجت الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، «ناصر ابوشریف»، حجت الاسلام و المسلمین «فواد کاظم المقدادی»، «عبدالهادی آونج محمد»، دکتر «حسین امیرعبدالهیان»، «مولانا انیس الرحمن»، دکتر «سهیل اسعد» و حجت الاسلام و المسلمین «عبدالله دقاق» سخنرانی کردند.

روز اول کنگره از شبکه اینترنتی عبرات به آدرس Abarat.tv پخش شد و کنگره به صورت کامل در خبرگزاری ابنا پوشش داده شد.

آیت الله اعرافی: ایران مدافع حقوق ملت فلسطین است

مدیر حوزه های علمیه در این کنگره با اشاره به هدف رژیم صهیونیستی از اشغالگری فلسطین اظهار کرد: این رژیم به دنبال سیطره بر منطقه است تا همه ملت ها زیر سیطره صهیونیست ها باشند، اما به رغم همه این نقشه ها، روح جهاد و مقاومت و بیداری علما و مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه با صدور فتواهای خود بر وجوب مبارزه با اشغالگری اسرائیل ایستاده است.

آیت الله «علیرضا اعرافی» ادامه داد: مراجع عظام تقلید، مبارزه با اشغالگری اسرائیل چه در فلسطین و چه در خارج را واجب می دانند، مواضع حمایت از مقاومت و محکومیت استکباران از طرف شخصیت ها و موسسات دینی به ویژه مراجع دینی در قم و نجف اشرف ادامه دارد.

وی ایران را مدافع حقوق ملت فلسطین دانست و تصریح کرد: مردم و مسئولان کشور، شعار دفاع از فلسطین سر می دهند که این شعار براساس اعتقادات ماست که باید از مظلومین دفاع کنیم و در مقابل ظالمان بایستیم و این مساله در قانون اساسی ذکر شده است.

مفتی اعظم سوریه: شهید سردار "قاسم سلیمانی" حامل رسالت فلسطین بود

شیخ «بدرالدین حسون» با اشاره به اقدام امام خمینی(ره) ضد اسرائیل اظهار کرد: امام راحل در نخستین اقدام خود، سفارت اسرائیل را در ایران بست و به جای آن، سفارت فلسطین را افتتاح کرد. ایشان گفتند که ما مدافع مستضعفین هستیم، پیام انقلاب اسلامی این بود که به دنبال طائفه گرایی نیست.

مفتی اعظم سوریه ادامه داد: شهید سلیمانی حامل رسالت فلسطین بود و او می گفت که مذاهب و طوائف و قومیت ها، ما را از هم جدا نمی کند.

نواب: ملت فلسطین شاهد بزرگ‌ترین ظلم‌ها است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، ظلم به خداوند را از بزرگ ترین ظلم ها دانست و تصریح کرد: ظلم به پیامبران الهی از جمله حضرت موسی، بزرگ ترین ظلم است، هر کس هم که از حدود الهی عبور کند، ظلم کرده است، ظلم به ملت ها از بزرگ ترین ظلم ها است و آنچه که فلسطین شاهد آن است، ظلم بزرگی است و در نهایت این ظلم هم از بین می رود.

حجت الاسلام و المسلمین «عبدالفتاح نواب» ادامه داد: دفاع از بندگان مظلوم، سنت الهی است و خداوند از ظلم ظالمان بی خبر نیست، ولی مجازات آنها را به زمان مشخص عقب می اندازد و سعادت اخروی متعلق به پرهیزگاران است.

نماینده نخست وزیر مالزی: جهاد برای نجات فلسطین، واجب شرعی است

«عبدالهادی آونج محمد» افزود: رژیم صهیونیستی با غصب سرزمین فلسطین در روز روشن تأسیس شد، فلسطین سرزمین مقدس است که مسلمانان باید از آن دفاع کنند و جهاد برای نجات فلسطین، واجب شرعی است و تأسف بر دولت هایی که دست به عادی سازی روابط زدند.

نماینده تام الاختیار نخست وزیر مالزی در امور غرب آسیا با اشاره به شکل گیری گروه های مقاومت اظهار کرد: این گروه ها بعد از انتفاضه تشکیل شدند و از سنگ و چاقو به موشک و پهپاد رسیدند و همه تلاش ها برای شکست این بیداری، شکست خورد.

ناصر ابوشریف: اسرائیل در حال افول است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران افزود: اسرائیل در حال افول است و پیروزی ما، پیروزی بزرگی خواهد بود؛ این پیروزی برای تمام امت اسلامی است، امتی که به تعبیر خداوند، بهترین امت ها است.

ناصر ابوشریف، یکپارچگی در برابر اسرائیل را ضروری دانست و تصریح کرد: عادی سازی روابط با اسرائیل و بی تفاوتی نسبت به فلسطین، یاری رساندن به دشمن کافر و خیانت به اسلام است.

کاظم المقدادی: روز جهانی قدس، کابوسی برای صهیونیست‌ها است

دبیرکل مجمع علمی ثقلین عراق گفت: امام خمینی(ره) بزرگ ترین طاغوت را در ایران از بین برد و شوکت استکبار را در منطقه خاورمیانه شکست داد، نخستین کار امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تعطیلی سفارت اسرائیل و تاسیس سفارت فلسطین بود

حجت الاسلام و المسلمین «کاظم المقدادی»، اعلام روز جهانی قدس را در راس مواضع امام خمینی(ره) در حمایت از فلسطین دانست و تصریح کرد: روز جهانی قدس، کابوسی برای صهیونیست ها است که خواب را از آنها گرفته است و خداوند در قرآن کریم فرمود که مستضعفان و صالحان، زمین را به ارث خواهند برد.

امیرعبداللهیان: راهبرد دقیق و سنجیده در حمایت از فلسطین داریم

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس با اشاره به موضع ایران اظهار کرد: ایران با رهبری معظم انقلاب اسلامی، پرچم آزادسازی فلسطین را در دست گرفته است و ان شاء الله در قدس شریف نماز می خوانیم.

«حسین امیرعبدالهیان» ادامه داد: ما برای دفاع از مسلمانان مظلوم فلسطین، راهبرد دقیق و سنجیده در حمایت از فلسطین و ناامنی سازی های صهیونیست ها داریم، به جای این که صهیونیست ها در پشت مرزهای ایران باشند، متحدان ایران در اطراف سرزمین های اشغالی هستند و صهیونیست ها از ترس مقاومت، دیوارهای بتونی اطراف خود ساختند.

رئیس سابق اماره شرعیه هند: باید برای آزادسازی مسجد الاقصی قیام کنیم

مولانا «محمد انیس الرحمان قاسمی» افزود: مسلمانان هیچ وقت قبله اول خود را فراموش نمی کنند و باید برای آزادسازی مسجد الاقصی قیام کنیم، البته این قیام بدون اتحاد ممکن نیست و باید متحد و یک صدا باشیم تا به نتیجه برسیم.

رئیس سابق اماره شرعیه سراسر هند با اشاره به حمایت ایران از فلسطین گفت: ایران برای فلسطین زحمت زیادی کشیده است و در ایران هر سال برای حمایت از فلسطین، راهپیمایی برگزار می شود. ایران از جهت مادی و معنوی از مردم فلسطین حمایت می کند و برای مقاومت در برابر صهیونیست ها، روحیه می دهد.

اندیشمند و مبلغ آرژانتینی: مردم فلسطین در مبارزه تنها نیستند

«سهیل اسعد» اظهار کرد: در روز جهانی قدس به همه جهانیان یادآوری می کنیم که فلسطین در یاد انسان های آزاد زنده است. مردم فلسطین در مبارزه تنها نیستند، ما باید در همه عرصه ها از جمله نظامی، فرهنگی و تجاری در کنار فلسطینیان باشیم.

اندیشمند و مبلغ آرژانتینی افزود: آزادی فلسطین نیاز به کمک همه دارد و اسرائیل به لطف برخی از کشورهای عربی پابرجا است! با صبر و تلاش و مقاومت می توانیم به اهداف خود برسیم و روزی این مبارزه به ثمر می نشیند و شاهد آزادی خاک فلسطین خواهیم بود.

عبدالله دقاق: ایران و محور مقاومت، قدرتمند هستند

مدیر حوزه علمیه بحرینی های ساکن قم افزود: اسرائیل ببر کاغذی است که در حال ضعیف شدن است. در حالی که رسانه های خارجی می گویند که اقتصاد و آینده ما در گروی اسرائیل است تا اسرائیل بزک کنند. این چیزی است که آن را قبول نمی کنیم. امروزه جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت، قدرتمند است و عزت دارد.

عبدالله دقاق، محور مقاومت را در حال گسترش دانست و تصریح کرد: امروزه می بینیم که قدرت هایی همچون حزب الله و انصارالله در حال گسترش هستند و اسرائیل از همه جهات محاصره شده است.

شایان ذکر است که نهادهایی همچون مجمع جهانی اهل بیت(ع)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، صدا و سیما، آستان قدس رضوی، ستاد فرهنگی اربعین، جامعه المصطفی العالمیه و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در برگزاری کنگره بین المللی قدس شریف مشارکت دارند.

................................
پایان پیام/ 268

نظر شما