شناسهٔ خبر: 47033418 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مفتی اهل سنت سوریه:

قدس برای همه یکتاپرستان است

شیخ حسون قدس را برای تمام امت‌هایی دانست که در این منطقه پیرو ادیان ابراهیمی بوده‌اند و گفت: درود بر امام خمینی که قدس را زنده کرد و امام خامنه‌ای که با حفظ سوریه از هموار شدن راه دشمنان در رسیدن به عراق، تهران و مکه جلوگیری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌المل خبرگزاری دانشجو، شیخ احمد بدر الدین حسون مفتی اهل سنت سوریه، در این کنگره با اشاره به تاریخ سرزمین شام و توجه پیامبران و وقایعی که در این سرزمین گذشته است گفت: در آن زمان شام، شامل فلسطین، لبنان، اردن، دمشق و همه این سرزمین‌ها بود که یک کشور و یک ملت بودند که رسالت و دین واحدی داشتند.

این مفتی اهل سنت شام را مرکزیت ادیان الهی برشمرد و تصریح کرد: حضرت ابراهیم، موسی و عیسی در این منطقه معارف خود را منتقل کردند و مردم فارس و عراق، این پیام صلح را تا دیوار چین رساندند.

وی به سعی رومیان، تاتار‌ها و مغول‌ها در خاموش کردن نور الهی شام اشاره کرد و اظهار داشت: با این همه حملات متعدد، پرچم اسلام باز در این منطقه برافراشته شد و علمای اسلام از این منطقه پیام محبت و برادری را به جهان ارسال کردند.

شیخ حسون از جعل تاریخ به وسیله افرادی از سراسر دنیا انتقاد و تصریح کرد: این‌ها دین را به عنوان امانت الهی، مخدوش کردند و گفتند که سرزمین فلسطین برای قومی خاص است؛ باید اهالی مسلمان، مسیحی و یهودی آن اخراج، ملت آن کوچانده، کودکانشان کشته، مساجد ویران و کلیسا‌ها سوزانده شوند؛ همه این‌ها به نام سلیمان و یعقوب از پیامبران خدا، انجام شد.

این مفتی اهل سنت جعل تاریخ را مسأله‌ای دردناک توصیف کرد و اظهار داشت: هنگامی که خداوند متعال از پیامبرانی مانند نوح، ابراهیم، موسی، عیسی و محمد صحبت کرد، این امت‌ها را امتی واحده نامید؛ و گفت من پروردگار شما هستم، پسر مرا عبادت کنید.

وی ادامه داد: بله ما یک امت هستیم که در همه دنیا یکپارچه‌ایم. همه ما حاملان نور رسالت الهی هستیم؛ پس اگر کسی ادعا کند که یهودی است و این اقدامات از اوست راهی جز راه و فرمایش خداوند متعال را پیموده است.

شیخ حسون بر امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای درود فرستاد و گفت: امام خمینی مسأله قدس را زنده کرد و امام خامنه‌ای که در همه لحظات از ما حمایت می‌کند، از سوریه حمایت می‌کند تا راه تهران و عراق و مکه برای دشمنان هموار نشود.

این مفتی اهل سنت ابراز داشت: شهدایی مانند سردار سلیمانی بر ما منت دارند و امیدوارم سپاه قدس زنده باشد تا روزی که قدس را آزاد کند. هرچند دشمنان این پیروزی را نشدنی می‌دانند، اما این پیروزی، نزدیک است.

نظر شما