شناسهٔ خبر: 47032864 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر:

جان ۱۲۷ نفر را از سیلاب اخیر نجات دادیم

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: همکارانم در پایگاه‌های امداد و نجات در ۲۴ ساعت گذشته جان ۱۲۷ نفر را از سیلاب اخیر نجات دادند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با حضور در برنامه زنده گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر، درباره خسارت‌های سیلاب‌های اخیر و روند امدادرسانی به آسیب‌دیدگان، گفت: از نهم اردیبهشت پایگاه‌های امداد و نجات در نقاط مختلف کشور به صورت آماده باش بودند و تا الان هم در حال ارائه خدمات هستند.
وی با بیان اینکه قبل از ۱۳ اردیبهشت استان‌های شمال و شمال غرب کشور از سیل متاثر شدند که خوشبختانه تلفات جانی نداشت، گفت: متاسفانه از ساعت ۲۰ دیشب تاکنون، بر اثر سیلاب‌های نقطه‌ای در استان‌های کرمان و یزد ۹ نفر از هموطنانمان جان باختند.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: در سطح کشور ۵۶۳ پایگاه ثابت داریم که بصورت ۲۴ ساعته خدمات امداد و نجات را ارائه می‌کنند.
وی با بیان اینکه همکارانم به ۵۴۶ نفر متاثر از سیلاب خدمات امدادی ارائه دادند و ۴۸ واحد مسکونی تخلیه آب شد، گفت: ۷۶ دستگاه خودرو به همراه یک فروند بالگرد در ۲۴ ساعت گذشته خدمات امدادی را انجام دادند.
 
تصاویر عبور مردم در هنگام سیلاب از میان رودخانه واقعی است
علی بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه بصورت تصویری در این برنامه حضور یافت و گفت: در استان‌هایی که سامانه بارشی داشتیم مثل استان‌های آذربایجان‌های غربی و شرقی، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد و کرمان شاهد وارد شدن خساراتی به باغات، مزارع و راه‌ها بودیم که ظرف روز‌های آینده در مجموع برآورد خسارت خواهند شد.
وی با بیان اینکه به نظر نمی‌رسد که خسارات زیاد باشند، گفت:، اما آنچه که باعث تاسف است جان باختن ۹ نفر از هموطنانمان در این حادثه است.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اطلاع رسانی از شبکه‌های ملی و استانی به سمع و نظر مردم رسیده بود و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران کشور در آمادگی ۲۴ ساعته بودند.
به گفته وی حادثه سیل کرمان باید بررسی شود، چون زمانی نیرو‌های امدادی مداخله می‌کنند که مطمئن شوند خطر جانی آن‌ها را تهدید نمی‌کند.
بختیاری افزود: با توجه به اینکه امسال میزان بارندگی در کشور کم بود این هشدار‌ها در برخی نقاط کشور جدی گرفته نمی‌شود.
وی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های ما در حوادث سیل سال‌های گذشته برخی آسیب ها بر اثر بی احتیاطی مردم است، گفت: تصاویری از مردم هم که در زمان وقوع سیلاب قصد دارند از میان رودخانه عبور کنند و در فضای مجازی منتشر شده است از واقعیت سرچشمه می‌گیرد.
 
اعتبار هشدار نارنجی ما تا فردا چهارشنبه است
ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه برنامه بصورت تصویری حضور یافت و گفت: امروز هم استان‌های مرکزی و شرقی کشور درگیر بارش خواهند بود و شدت بارش طی امروز و فردا در نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان، شرق استان هرمزگان، خراسان جنوبی و بخش جنوبی خراسان رضوی زیاد خواهد بود.
وی با بیان اینکه فردا از وسعت بارش‌ها کاسته می‌شود، اما در نیمه شمالی آذربایجان شرقی و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان شدت بارش را خواهیم داشت، گفت: در هفته آینده هم بارش‌هایی خواهیم داشت، ولی وسعت آن کمتر خواهد شد.
ضیائیان افزود: اعتبار هشدار نارنجی ما تا فردا چهارشنبه است و برای روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه هشدار نارنجی جدیدی صادر خواهیم کرد.
 
بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است
فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری هم بصورت تصویری در این برنامه حضور یافت و گفت: طی دو روز گذشته با تلاش بی وقفه همکارانم در استان یزد برای بازگشایی و پاکسازی جاده‌ها و آب رو‌ها از عوارض سیلاب اقداماتی انجام شد.
وی افزود: با توجه به اینکه ۱۶ انسداد راه داشتیم بیش از ۶۰۰ نفر راهدار با بیش از ۴۰۰ دستگاه راهداری سنگین عملیات بازگشایی این راه‌ها را انجام دادند، ولی متاسفانه در برخی از راه‌ها که به ابنیه فنی خسارت وارد شده هنوز انسداد داریم.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری گفت: در محور جندق معلمان در استان سمنان هنوز روان آب حاصل از وقوع سیلاب وجود دارد و این راه همچنان مسدود است و در صورتی که مقاوم سازی موقت انجام شود راه بازگشایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه در ۹ استان و بیش از ۱۶ محور که دارای ۵۰۰ کیلومتر راه است آسیب دیده و بیش از ۲۰۰ دستگاه پل‌های کوچک و پل‌های بزرگ و آب رو‌ها آسیب دیده اند، گفت: تا الان برآورد من از خسارت بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است.
<div id="video-display-embed-code_379557" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/816051/379557?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما