شناسهٔ خبر: 47011262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امدادرسانی به ۵۳ گرفتار سیلاب در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در شبانه‌روز گذشته به ۵۳ نفر از افراد گرفتار در سیلاب مناطق روستایی و راه‌های استان امدادرسانی و پنج خودرو نیز رهاسازی شد.

صاحب‌خبر -

سید ابوالحسن میرجلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان‌های بیرجند، قاینات، فردوس، طبس، نهبندان و بشرویه بیشترین بارندگی را در ۲۴ ساعت گذشته داشتند و فعالیت سامانه بارشی در کل استان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: جاری شدن روان‌آب و سیل برخی محورهای استان را به طور موقت مسدود کرد که بلافاصله با تلاش راهداران بازگشایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در نهبندان هم بارش رگباری باعث قطعی برق شده بود که این مشکل هم رفع شده است.

وی ادامه داد: احتمال وقوع روان‌آب و سیلاب تا صبح چهارشنبه در استان وجود دارد و مردم به خصوص کشاورزان و دامداران اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

میرجلیلی گفت: براساس پیش بینی‌های هواشناسی، وقوع رگبارهای شدید و نقطه‌ای همچنین بروز صاعقه و تگرگ در سراسر استان دور از انتظار نیست که نیاز است تمامی شهروندان به خصوص بهره‌برداران بخش کشاورزی و دامداران تدابیر لازم را برای کاهش خسارات احتمالی در نظر بگیرند.

وی بیان کرد: ۱۳۲ تیم امدادی و عملیاتی از روز جمعه هفته گذشته به حالت آماده‌باش درآمدند و تا روز چهارشنبه نیز آماده‌باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه در کمترین زمان ممکن امکان وقوع روان‌آب، رعد و برق و صاعقه وجود دارد، عشایر و دامداران تا ۴۸ ساعت آینده از چرای دام‌های خود در صحرا خودداری کنند و به هیچ وجه در مسیل رودخانه‌ها قرار نگیرند.

وی ادامه داد: تمامی گروه‌هایی که تحت تاثیر این بارندگی‌ها قرار می‌گیرند نسبت به ایمن‌سازی اماکن خود اقدام کنند و مردم نیز از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند.

میرجلیلی گفت: بارندگی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته علی‌رغم اینکه قابل توجه بود اما خوشبختانه خسارت جانی نداشت و ۲۳ اکیپ برای برآورد خسارت‌های مالی به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

نظر شما