شناسهٔ خبر: 46960684 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کرونا در جهان؛

مرگ 3501 هندی در 24 ساعت گذشته/ افزایش چشمگیر آمار مرگ‌و‌میر در آمریکا پس از تزریق واکسن کرونا

صاحب‌خبر -

خبرگزاری آریا-هند اکنون با بیش از 18.7 میلیون مبتلا پس از آمریکا دومین کشوریست که بالاترین تعداد مبتلایان به کووید 19 را در جهان دارد و در حال حاضر آمار روزانه ابتلا در این کشور به بیش از 380 هزار مورد جدید رسیده است.
به گزارش خبرگزاری آریا،همچنین بنابر فهرست آماری "ورداُمتر" موج دوم کرونا در هند شمار جان باختگان کرونا را به بیش از 208 هزار نفر رسانده است.
این روزها تصاویر دلخراشی از وضعیت همه گیری کووید 19 و قربانیان آن در هند منتشر می‌شود که نشان دهنده عمق بحران کرونا در این کشور است.
هند در هفته گذشته بیشتر از سایر کشورها موارد ابتلا به کووید 19 را داشته است.
کمبود منابع اکسیژن و تخت‌های بیمارستانی باعث افزایش قربانیان شده است. همچنین مرده سوزخانه‌ها با کمبود جا برای آتش زدن اجساد مواجه هستند و برخی از آنها بدون توقف و 24 ساعته فعالیت می‌کنند.
بنابر گزارش شبکه خبری بی بی سی، در آیین هندوها سوزاندن جنازه به طور سنتی مهم‌ترین بخش مراسم تشییع جنازه است. به همین خاطر در دهلی نو، پایتخت هند کارگران مجبور شده‌اند جایگاه‌های جدیدی برای سوزاندن اجساد درست کنند و از پارک‌ها و اماکن خالی برای سوزاندن اجساد استفاده شده است.
طبق گزارش‌ها، مقام‌ها مجبور به قطع درختان پارک‌ها برای استفاده در مراسم شده‌اند. بنابر این گزارش، خانواده‌ها برای سوزاندن اجساد نزدیکان خود ساعت‌ها منتظر می‌مانند و از آنها خواسته شده تا با جمع کردن چوب کمک کنند.
اسپوتنیک نیز در گزارشی آورده است که تاکنون بیش از 40 کشور متعهد شده اند تا هند را در مبارزه با موج فعلی ویروس کرونا کمک کنند چرا که دهلی نو همچنان در انتظار دریافت تجهیزات تولید اکسیژن و دارو برای مقابله با این بحران است

شمار مبتلایان به کرونا در هند از مرز 18 میلیون نفر گذشت
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند از مرز 18 میلیون نفر گذشت و در بعضی مناطق از جمله در پایتخت فضای کافی برای برگزاری مراسم مرده‌سوزی قربانیان این بیماری مسری وجود ندارد.
 بیش از 386 هزار نفر در هند به کووید-19 مبتلا شدند که بیشترین میزان مبتلایان روزانه یک کشور در جهان از زمان شیوع این ویروس محسوب می شود.
تنها  در دهلی نو طی 24 ساعت گذشته 390 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند که این بیشترین شمار قربانیان روزانه کرونا در پایتخت هند است.
طی چند هفته گذشته شمار مبتلایان و فوتی های ویروس کرونا در هند روند تصاعدی به خود گرفته و در چند روز اخیر شمار  مبتلایان در حد بی سابقه ای افزایش یافته و رکود جدید ثبت شده است.
مقامات پلیس دهلی نو اعلام کرده اند فضای کافی برای برگزاری مراسم مرده سوزی وجود ندارد و بعضی از مردم مجبور شده اند این مراسم در مکان های برگزار کنند که از شرایط مناسب بهداشتی برخودار نیستند.
بر اساس آیین هندوها برای رهایی روح از جسم باید بدن را از بین برد و برای همین اقدام به سوزاندن جنازه می کنند.

افزایش چشمگیر آمار مرگ‌و‌میر در آمریکا پس از تزریق واکسن کرونا
افزایش چشمگیر آمار مرگ و میر پس از تزریق واکسن کرونا با وجود تزریق گسترده واکسن کرونا در ایالات متحده، آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در سه ماهه اول 2021 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 6 هزار درصد افزایش را نشان می‌دهد!
 تارنمای «Health Impact News» در گزارشی نوشت: همانطور که انتظار آن نیز می رفت، از وقتی واکسن های آزمایشی جدید که توسط سازمان غذا و دارو (FDA ) تایید نشده‌اند، مجوز استفاده اضطراری برای مبارزه با بیماری کووید 19 را در آمریکا گرفت، مرگ های گزارش شده پس از تزریق این واکسن ها در ایالات متحده افزایش چشمگیری یافته است.
تا جایی که میزان مرگ و میر در پایان سه ماهه اول سال 2021 در مقایسه با مرگهای ثبت شده پس از تزریق واکسنهای تایید شده توسط FDA در پایان سه ماهه اول سال 2020 بیش از 6 هزار درصد افزایش یافته است.
این محصولات جدید که بسیاری از پزشکان و دانشمندان ادعا می کنند حتی با تعریف قانونی یک «واکسن» نیز همخوانی ندارند، توسط خود تولیدکنندگان به عنوان ««نرم افزار زندگی» توصیف می شوند و قبل از شیوع بیماری کووید 19 هرگز در جمعیتهای انسانی مورد استفاده قرار نگرفته است.
به معنای واقعی کلمه هزاران پزشک و دانشمند در سراسر جهان وجود دارند که علیه این تزریقات تجربی صحبت کرده اند، حتی برخی آنها را «سلاح های بیولوژیکی کشتار جمعی» می نامند.
سخنان آنها اما در رسانه ها توسط شرکتهای بزرگ سانسور می شود، بنابراین افرادی که در اثر این تزریقات می میرند یا آسیب می بینند، افرادی هستند که اطلاعاتشان درباره واکسن را فقط از این منابع سانسور شده که توسط میلیاردرهای شرکت های وال استریتی تامین می شود، دریافت می کنند.
همانطور که در بالا ذکر شد، 2050 مرگ پس از تزریق واکسن کرونا تا 19 مارس ثبت شده است اما این موارد شامل برخی از مرگها در دسامبر  2020 نیز هست.
«مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» (CDC) در 30 مارس، گزارش داد که مرگ و میر ناشی از تزریق واکسن کووید 19 اکنون به 2 هزار و 509 نفر رسیده است.
افزایش مرگ و میر گزارش شده مطمئنا مربوط به تزریق های آزمایشی جدید واکسن کرونا است و با این وجود موضع مرکز کنترل و پیشگیری بیماری و سازمان غذا و دارو این است که هیچ یک از این مرگ ها مربوط به تزریق این واکسن ها نیست.

تلفات ویروس کرونا در برزیل به بیش از 400 هزار نفر رسید
برزیل روز پنجشنبه به دومین کشور جهان پس از آمریکا تبدیل شد که تلفات ویروس کرونا در آن به بیش از 400 هزار نفر رسیده است.
به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی کنگره، آمارهای وزارت بهداشت برزیل نشان می دهد تلفات ویروس کرونا در این کشور به بیش از 401 هزار نفر رسیده است.
بر اساس این گزارش کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا در برزیل در ماه آوریل موجب شد تا محدودیت های اعمال شده تا حد زیادی کاهش یابد.
تاکنون کمتر از 6 درصد جمعیت برزیل علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند. آمریکا تنها کشور جهان است که تلفات ویروس کرونا در آن بیشتر از برزیل است. تاکنون بیش از 574 هزار نفر در آمریکا جان خود را از دست داده اند.
هند نیز یکی دیگر از کشورهایی است که به شدت از این بحران آسیب دیده و تاکنون بیش از 200 هزار نفر قربانی شده اند.
در حالی که انتقادات از عملکرد دولت جایر بولسونارو رئیس جمهور برزیل در خصوص مدیریت بحران کرونا به شدت افزایش یافته است، مجلس سنای این کشور رسما تحقیقات خود درباره این مساله جنجالی را آغاز کرده است.
 تحقیقات سنای برزیل می تواند یک دردسر بزرگ برای بولسونارو باشد که قصد دارد در انتخابات سال آینده نیز شرکت کند.
بولسونارو همچنان در برابر تدابیر قرنطینه ای و محدودکننده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مقاومت می کند.
این تحقیقات احتمالا شامل تاخیر دولت در خریداری و تامین واکسن کرونا و اهمال و کوتاهی در شناسایی و هشدار درباره گونه برزیلی ویروس کرونا خواهد بود.
گرچه این تحقیقات موجب افزایش درخواست ها برای استیضاح رئیس جمهور خواهد شد ولی کارشناسان سیاسی بر این باورند که در شرایط کنونی بعید است رئیس جمهور برزیل استیضاح شود.

سازمان ملل: گسترش سویه‌های مختلف کروناویروس در جهان ادامه دارد
سازمان ملل اعلام کرد که موارد ابتلا به بیماری کووید 19 ناشی از کروناویروس جدید در کشورهای مختلف جهان برای نهمین هفته متوالی افزایش داشته و سویه‌های مختلف این ویروس همچنان در حال گسترش است.
 براساس آخرین به روزرسانیِ سازمان بهداشت جهانی (WHO) از همه گیری ویروس کرونا در هفته روز منتهی به سه‌شنبه گذشته که تاریخ انتشار این به روز رسانی بوده، تقریبا 5.7 میلیون مورد جدید ابتلا به این ویروس گزارش شده که بیش از تمام آمارهای قبلی بوده است.
تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس نیز افزایش یافته و با بیش از 87 هزار قربانی برای ششمین هفته متوالی، افزایش تلفات این بیماری تایید شده است.
بنابر این گزارش به غیر از مناطق جنوب شرقی آسیا و مناطق غربی اقیانوس آرام در این بازه زمانی در تمام نقاط جهان، کاهش میزان ابتلا گزارش شده است.
هرچند جنوب شرق آسیا بیشترین افزایش در ابتلا و مرگ و میر را برای سومین هفته متوالی گزارش کرده اما در واقع این کشور هند بوده که بالاترین موارد ابتلا با 2.17 میلیون مورد جدید یعنی 52 درصد افزایش را در این منطقه تشکیل داده است.
آژانس بهداشتی سازمان ملل همچنین تاکید کرده که نظارت بر هفت سویه دیگر این ویروس که به اصطلاح "انواع مورد توجه" هستند، در حال انجام است.

ویروس کرونا ساخته آزمایشگاه نظامی ارتش آمریکاست
علی کرمی گفت: یک گزارشی اخیرا منتشر شده است که در آن با سند و مدرک نوشته ویروس کرونا در آزمایشگاه‌های نظامی ارتش آمریکا ساخته شده است، درحال حاضر ما این گزارش را برای ترجمه دقیق ارسال کرده‌ایم.
علی کرمی، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله، بنیان گذار بیوتکنولوژی پزشکی و مهندسی ژنتیک ایران با اشاره به آخرین وضعیت نحوه شیوع ویروس کرونا گفت: ترامپ کرونا را ویروس چینی و کمونیستی می‌خواند و حتی از سازمان بهداشت جهانی هم خارج شد و گمان می‌کرد با خروج خود و قطع سهم بودجه، می‌تواند کمر سازمان بهداشت جهانی را بشکند و آنها بگویند این ویروس چینی است اما سازمان بهداشت جهانی یک تیم تحقیقاتی از بهترین دانشمندان را به چین فرستاد تا بررسی کنند منشا ویروس کجا بوده است.
او افزود: در گزارش نهایی آنها آمده است که ویروس کرونا از آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان خارج نشده و اصلا ربطی به خفاش خوردن ندارد بلکه این ویروس خارج از چین وارد شده است همچنین در این گزارش ذکر شده احتمالا گوشت‌های آلوده استرالیایی باعث شده این ویروس وارد چین شود.
کرمی تصریح کرد: یک گزارش دیگری اخیرا منتشر شده است که در آن با سند و مدرک نوشته ویروس کرونا در آزمایشگاه‌های نظامی ارتش آمریکا ساخته شده است، درحال حاضر ما این گزارش را برای ترجمه دقیق ارسال کردیم.

مرگ 3501 هندی در 24 ساعت گذشته
طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته بیش از 386 هزار نفر در کشور هند به ویروس کرونا مبتلا شده و همچنین 3501 نفر جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز 151 میلیون و 159 هزار و 892 نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید19 ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 3 میلیون و 179 هزار و 925 نفر جان خود را از دست داده‌اند.
از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 128 میلیون و 571 هزار و 187 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.
کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 59 هزار و 269 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 33 میلیون و 44 هزار و 68 نفر رسیده است؛ تاکنون 589 هزار و 207 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.
کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 386 هزار و 888 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 18 میلیون و 762 هزار و 976 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون 208 هزار و 330 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
کشور برزیل به‌‌ عنوان سومین کشور جهان با افزایش 77 هزار و 266 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 14 میلیون و 592 هزار و 886 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 401 هزار و 417 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌‌اند.
کشورهای فرانسه، روسیه، ترکیه، انگلیس و ایتالیا نیز به ‌ترتیب با 5 میلیون و 592 هزار و 390، 4 میلیون و 796 هزار و 557، 4 میلیون و 788 هزار و 700، 4 میلیون و 414 هزار و 242 و 4 میلیون و 9 هزار و 208 نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.
همچنین کشورهای اسپانیا با 3 میلیون و 514 هزار و 942 مبتلا و آلمان نیز با 3 میلیون و 379 هزار و 387 نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

اوضاع در بخش های مراقبت های ویژه آلمان همچنان متشنج است
"ویلر" هم تاکید کرد : این پاندمی هنوز تمام نشده است. این پاندمی تازه زمانی تحت کنترل در می آید که در همه بخش های دنیا کنترل شود. این ویروس هیچ حد و مرزی ملی نمی شناسد. اوضاع در بخش های اورژانس همچنان متشنج است. باید همه اقدامات برای پایین آوردن آمارها انجام شود.

تداوم زیان های مالی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا
تداوم بحران کرونا در آلمان و تاثیرت آن بر ترافیک هوایی بار دیگر منجر به قرمز شدن ترازنامه شرکت هوپیمایی لوفت هانزا در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی شد. از ژانویه تا ماه مارس این شرکت با کاهش فروش 60 درصدی نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل مواجه شده و 2.56 میلیارد یورو فروش داشته است. رئیس این شرکت هواپیمایی در آلمان اعلام کرد: هر چقدر این بحران بیشتر به طول می انجامد اشتیاق مردم برای رفتن به سفر بیشتر می شود.

بیش از 24 هزار ابتلای روزانه در آلمان
انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 24736 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 264 مورد مرگ کرونای در این مدت خبر داده است. به این ترتیب آمار مبتلایان جدید دریک هفته گذشته در ازای هر 100 هزار نفر به 154.9 افزایش پیدا کرد.

اروپا، روسیه و چین را به تلاش برای از بین بردن اعتماد به واکسن های غربی متهم کرد
اتحادیه اروپا هم این انتقاد را به روسیه و چین وارد کرده که به صورت روزافزون تلاش می کنند اعتماد به واکسن ها کرونای غربی را از بین ببرند. در گزارش سرویس اقدام خارجی اروپا (EAD) آمده است که به اصطلاح دیپلماسی واکسن از منطق بازی صفر پیروی می کند. هدف این است که اعتماد به تولید کنندگان واکسن غربی، نهادهای اروپایی و استراتژی واکسیناسیون غربی کاهش یابد.
بر اساس این گزارش رسانه های دولتی روسیه ، مقامات و شرکت های دولتی از ماه دسامبر در تلاشند برای واکسن روسی اسپوتنیک 5 تبلیغ کنند، هم زمان آن ها از استراتژی های ارتباطی خصمانه استفاده می کنند تا اتحادیه اروپا را به خرابکاری در این زمینه متهم کنند.
در این گزارش آمده است که رسانه های وابسته به کرملین از جمله حساب رسمی شرکت اسپوتنیک تلاش می کنند اعتماد عمومی به آژانس دارویی اروپا را کاهش داده و در روند و بی طرفی سیاسی آن ایجاد تردید کنند.
شرکت اسپوتنیک وی بلافاصله این اتهامات را رد کرده و اعلام کرده که برعکس، این واکسن خود هدف حملات اطلاعاتی روزانه از طرف رسانه های غربی قرار می گیرد.

تقویت حضو نیروهای پلیس در شهرها در دستور کار دولت آلمان
با توجه به خشونت و درگیری های رخ داده از طرف برخی مخالفان محدودیت های کرونایی دولت هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان حضور بیشتر پلیس در مکان های حساس و مهم را ضروری دانسته است.
وزیر کشور آلمان اظهار داشت: این طور نباید باشد که ما می دانیم هر کسی که با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کند در معرض خطر قرار می گیرد وبا این همه مثلا انستیتو رابرت کخ به عنوان یک نهاد حفاظتی به اندازه کافی مورد حمایت قرار نمی گیرد.
وی با اشاره به حملات به خبرنگاران در اعتراضات ضد محدودیت ها گفت: خبرنگاران نباید در کارشان ممانعت ایجاد شود از جمله از طرف شرک کنندگان در اعتراضات علیه اقدامات کرونایی.

بیش از 22 درصد فرانسوی ها اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند
بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت فرانسه در این کشور تا به حال 20.9 میلیون نفر واکسینه شده اند. 22.2 درصد اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
"امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه قرار است روز جمعه درباره چگونگی کاهش محدودیت ها در کشور صحبت کند. از دوم ژوئن قرار است وضعیت اضطراری بهداشتی فعلی که به دولت اختیارات بیشتری برای اعمال اقدامات سختگیرانه برای مهار کرونا می دهد با یک سیستم به اصطلاح انتقالی جایگزین شود. از روز دوشنبه هم قرار است مدارس در فرانسه بعد از سه هفته دوباره تعطیل شود.

تعداد واکسینه شده ها در اروپا از تعداد مبتلایان به کرونا پیشی گرفت
سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرده که در اروپا در حال حاضر تعداد افراد واکسینه شده در برابر کرونا نسبت به افراد مبتلا پیشی گرفته است. "هانس کلوگ"، رئیس بخش اروپایی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که حدود 426 روز از زمانی که اولین ابتلاها به این بیماری در اروپا گزارش شد می گذرد. از آن زمان این ویروس حدود 5.5 درصد از جمعیت این منطقه را آلوده کرده و این در حالی است که در حال حاضر 7 درصد جمعیت این منطقه علیه کرونا واکسینه شده اند. به گفته وی شمار افراد جدید مبتلا به کرونا همچنان بالا است.

آمار مبتلایان به کرونا در اروپا از مرز 50 میلیون نفر عبور
موارد ابتلا به کرونا در اروپا از مرز 50 میلیون نفر عبور کرده است. بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده تا شب گذشته در 52 کشور و منطقه در قاره سبز 50021615 مورد ابتلا به این پاندمی ثبت شده است که برابر با حدود یک سوم کل مبتلایان به این بیماری در سطح دنیا است.
در یک هفته گذشته در سراسر اروپا حدود 1.38 میلیون ابتلای جدید به کرونا ثبت شده است. بیش از 1.06 میلیون نفر هم از ابتدای شیوع کرونا دراین منطقه در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا
بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 31,539نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 315 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 2,166نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 29 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.
در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 13,385نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 344 نفر بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.
در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در 24 ساعت گذشته 8,665نفر به کرونا مبتلا شده و 88 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.
به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,565,852نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 103,918نفر هم اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.
در انگلیس هم تاکنون 4,411,797نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,480نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 3,994,894نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 120,256هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,504,799نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 77,943نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.
در آلمان هم تا به حال 3,351,474به کرونا مبتلا شده‌اند و 83,018هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما