شناسهٔ خبر: 46945119 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

اخراج واکسن خواران شهرداری تهران با دستور فوری حناچی + جزییات

رکنا: بعد از وقوع تخلف توزیع خارج از نوبت واکسن توسط برخی مدیران و کارمندان مناطق مختلف شهرداری تهران، با دستور شهردار پایتخت مبنی بر لزوم رسیدگی به موضوع واکسیناسیون کرونا در شهرداری و اهمیت پاسخگویی شفاف و فوری به شهروندان و افکار عمومی، مدیران شهری مرتبط با این تخلف عزل شدند.

صاحب‌خبر -

از صبح امروز خبرهای مختلفی درباره تکرار ماجرای واکسن خواری در شهرهای آبادان، علی آباد کتول، اصفهان، اهواز و اردکان در برخی مناطق شهرداری تهران در رسانه ها منتشر شده است.

به گزارش رکنا، امروز پیروز حناچی ، شهردار تهران دستور تشکیل کمیته ای برای بررسی این موضوع را تشکیل داد و براساس اعلام مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، پس از بررسی ها مشخص شده است که تا کنون از تعداد محدودی واکسن که برای تزریق به نیروهای خط مقدم مبارزه با کرونا اعم از پرسنل بهشت زهرا (س) ، پاکبانان ، پرسنل پسماند و ... اختصاص داده شده است، هیچ یک از مدیران شهرداری تا رده 4 مدیریتی تزریقی انجام نداده‌اند.

همچنین طبق گزارش روابط عمومی شهرداری، پس از بررسی ها مشخص شد یک نفر از مسئولان نواحی اقدام به تزریق واکسن از سهمیه فوق الاشاره نموده است که امروز به همراه ۳ نفر از همکاران ذیربط در ناحیه از سمت‌های خود عزل شدند. این در حالی است که در بررسی ها مشخص شد توزیع سهمیه فوق الاشاره در یکی از مناطق منطبق بر پروتکل های مصوب نبوده است و لذا معاون و رییس خدمات شهری منطقه به دلیل اهمال در نظارت و عدم رعایت پروتکل ها عزل و به مراجع نظارتی معرفی شدند.

مرکز ارتباطات شهرداری تهران همچنین اعلام کرده است که برای پیشگیری از رخ دادن چنین تخلفاتی، مقرر شده است که اسامی کلیه بهره‌مندان از واکسن در سایت شفاف شهرداری تهران بارگذاری شود و پروتکل سخت‌گیرانه تزریق با نظارت فنی شرکت شهر سالم شهرداری و حراست کل شهرداری تهران اعمال شود.

مرکز ارتباطات شهرداری تهران در پایان بیانیه خود ضمن تشکر از حساسیت های رسانه‌ای، اعلام کرده است که پیگیری و‌ نظارت بر فرآیندها و شناسایی افراد خاطی احتمالی همچنان ادامه دارد و در صورت اثبات اهمال یا تخلف مدیران در هر رتبه‌ای برخورد خواهد شد. روابط عمومی شهرداری همچنین تاکید کرده است که اخبار منتشره در خصوص استفاده مدیران از واکسن صحت ندارد و شهروندان می توانند از رسانه های مرجع و سایت شفاف، اطلاع رسانی و گزارشات بعدی را پیگیری کنند. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 2

نظر شما