شناسهٔ خبر: 46943193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان مرکزی:

بیش از یک میلیون دلار صادرات توسط واحدهای فناور استان انجام شد

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: سال گذشته واحدهای فناور و دانش‌بنیان در استان مرکزی یک میلیون و یکصد هزار دلار انواع کالا را به نقاط مختلف جهان صادر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد کریم‌الدینی افزود: در سال گذشته به رغم شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی نه تنها تولیدات واحدهای فناور استان مرکزی کاهش نداشته است، بلکه میزان صادرات این واحدها نیز چشمگیر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته 9 شرکت در دوره پسارشد و 73 شرکت نیز در دوره رشد، فعالیت خود را تحت نظر پارک علم و فناوری استان مرکزی آغاز کردند که فعالیت ها، ظرفیت این مرکز علمی را به طور چشمگیری افزایش داد.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان مرکزی با بیان اینکه 104 شرکت در دوره رشد و 40 شرکت در در دوره پسارشد، زیر نظر پارک علم و فناوری استان مرکزی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: 18 واحد دانش‌بنیان استان مرکزی در مجموعه پارک علم و فناوری این استان مستقر است و بقیه در شهرکها و نواحی مختلف استان فعالیت می‌کنند.

کریم‌الدینی با اشاره به اینکه استان مرکزی از نظر واحدهای فناور و دانش‌بنیان رتبه 8 کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: حمایت‌های پارک علم و فناوری استان مرکزی از واحدهای فناور به صورت بسته‌های آموزشی، معافیت های مالیاتی، عوارض گمرکی بر اساس ماده 9 قانون حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان، آزمایشگاهی، کارگاه‌های شبکه‌سازی و پرداخت تسهیلات ویژه با نرخ بهره اندک، انجام می‌شود.

نظر شما