شناسهٔ خبر: 46939092 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گرامی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تعداد کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کم است/ انتخابات ویترین جمهوریت نظام است

سخنگوی حزب اعتماد ملی به بیان توضیحاتی درباره فضای شکل گرفته در انتخابات ۱۴۰۰ پرداخت.

صاحب‌خبر -

اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با ارزیابی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: انتخابات ۱۴۰۰ به دلایل عدیده‌ای دچار یک سردی و یخی هم برای انتخاب شوندگان و هم برای انتخاب کنندگان است و این موج کاهش مشارکت از انتخابات مجلس یازدهم آغاز شده که دلایل مختلفی دارد.

این عضو جبهه اصلاحات ایران گفت: هیچ کسی و هیچ جریان سیاسی و نهاد حکومتی هم نمی‌تواند ادعا کند در این کاهش مشارکت مقصر نبوده و نیست، زیرا همه مقصر بوده اند.  

گرامی مقدم افزود: اگر بخواهیم این بی اعتمادی از بین برود و مردم به رای و صندوق رای امید داشته باشند همه نهادها، احزاب، جریان‌های سیاسی و تشکل‌ها تلاش کنند تا این بی اعتمادی از بین برود.  

وی با بیان اینکه در این راستا جبهه اصلاحات ایران تشکیل شد ادامه داد: این جبهه ۴۶ عضو دارد ، ۱۵ عضو حقیقی و ۳۱ حزب و فرآیند انتخاب یک نامزد اصلح و یا چند نامزد اصلح را به این شکل قرار  داده ایم که ابتدا فرد بایستی مورد تائید ۱۰ نفر از اعضای حزب قرار بگیرد و یک سوم آرا را کسب کند و سپس برنامه‌های خودش را اعلام می‌کند و بعد از آن کسانی که دو سوم آرا را کسب کنند نامزد جبهه اصلاحات می‌شوند و فرد مورد حمایت این جبهه قرار می‌گیرد.  

گرامی مقدم گفت: جبهه اصلاحات مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت می‌کند. بعد از اینکه جبهه اصلاحات نامزد خود را تعیین کند تکلیفش تمام و شورای نگهبان وارد می‌شود. اگر نامزد‌های اصلاح طلب مورد تائید قرار بگیرند بخش عمده‌ای از مردم امیدوار می‌شوند و وارد صحنه می‌شوند.  

این عضو جبهه اصلاحات ایران با بیان اینکه می‌پذیریم که جبهه اصلاحات باید نامزدی را معرفی کند که سوابق  درخشانی داشته باشد ادامه داد: علاوه بر این نامزد باید پاکدست باشد و سو سابقه‌ای در خود و خانواده اش وجود نداشته و نامزدی باشد که مورد اعتماد مردم باشد و بتواند امید در مردم ایجاد کرده و به جذب آرای مردمی اقدام کند. اگر چنین نامزدی را اصلاح طلبان تائید کردند شورای نگهبان هم باید آن را بی درنگ تائید کند.  

سخنگوی حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه انتخابات ویترین جمهوریت نظام است و اگر این جمهوریت ترک بردارد از ویترین نظام چیزی باقی نمی‌ماند ادامه داد: همه باید وارد عرصه شوند تا انتخابات گسترش پیدا کند و اصولگرایان هم تصور نکنند که اگر مشارکت کاهش پیدا کند پیروز میدان خواهند بود، بدانند این رای ماندگار نیست و وقتی آسیب به جمهوریت نظام بخورد منافع کشور به مخاطره می‌افتد.  

وی درباره تعدد نامزدهای جبهه اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: نسبت به دوره‌های گذشته تعداد کاندیدا‌های این دوره به نسبت جمعیت اصلاح طلبان خیلی کم هستند و این تعداد کم هم با فرآیندی وارد شده و جبهه اصلاحت هم انتخاب را با خرد جمعی به رای احزاب و شخصیت‌های سیاسی می‌سپارد. کسانی که رای نیاورند به خرد جمعی احترام خواهند گذاشت و از صحنه کنار خواهند رفت. احزاب و جریانات تا شنبه وقت دارند نامزد‌های خودشان را معرفی کنند و بعد از آن تصمیم گیری صورت خواهد گرفت.  

انتهای پیام/

نظر شما