شناسهٔ خبر: 46937089 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین:

طرح جامع جنگل کاری در قزوین تهیه می‌شود

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: کارشناسان این اداره کل، امسال طرح جامع جنگل کاری استان را تهیه و تدوین می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محرم رضایی زاده معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین با بیان اینکه کارشناسان این اداره کل، امسال طرح جامع جنگل کاری استان را تهیه و تدوین می‌کنند، گفت: این طرح با هدف صیانت از عرصه‌های جنگلی استان قزوین و تقویت پوشش گیاهی در آن‌ها تهیه خواهد شد.

رضایی زاده افزود: مطالعه بر روی گونه‌های گیاهی به منظور غنی سازی اراضی جنگلی انجام می‌شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اضافه کرد: در این طرح همچنین آسیب ها، آفت‌ها و بیماری‌های گونه‌های گیاهی جنگلی مورد بررسی و شناسایی قرار می‌گیرد تا به ما برای برنامه ریزی بهتر در زمینه صیانت از این عرصه‌ها کمک کند.

رضایی زاده ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، افزایش ذخیره گاه‌های جنگلی استان را هم در راستای صیانت از این عرصه‌ها در دستور کار قرار داده است.

او اظهار داشت: توسعه جنگل‌ها از طریق کاشت نهال و بذرپاشی در مناطق مستعد در دستور کار این اداره کل قرار دارد، اما اولویت ما ابتدا حفظ و صیانت از عرصه‌های موجود است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه فرهنگ حفظ منابع طبیعی به ویژه جنگل‌ها در جامعه باید نهادینه شود، افزود: جامعه محلی شامل روستاییان، کشاورزان و دامداران نقش مهمی در صیانت از این عرصه‌ها دارند و باید از طریق آموزش و ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی آنان را به جمع محیط بانان و حافظان طبیعت افزود.

استان قزوین دارای بیش از ۲۸ هزار هکتار جنگل است.

انتهای پیام/

نظر شما