شناسهٔ خبر: 46936505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح جامع جنگل کاری در قزوین تهیه می‌شود

قزوین - ایرنا - معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: طرح جامع جنگل کاری در استان امسال از سوی کارشناسان این اداره کل تهیه و تدوین می‌شود.

صاحب‌خبر -

محرم رضایی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف صیانت از عرصه های جنگلی  استان قزوین و تقویت پوشش گیاهی در آنها تهیه خواهد شد.

این مسوول گفت: مطالعه بر روی گونه های گیاهی در راستای غنی سازی اراضی جنگلی در راستای اجرای این طرح انجام می شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین افزود: در این طرح همچنین آسیب ها، آفت ها و بیماری های گونه های گیاهی جنگلی مورد بررسی و شناسایی قرار می گیرد تا به ما برای برنامه ریزی بهتر در زمینه صیانت از این عرصه ها کمک کند.

رضایی زاده ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین افزایش ذخیره گاه های جنگلی استان قزوین را نیز در راستای صیانت از این عرصه ها در دستور کار قرار داده است.

این مسوول از جنگل ها به عنوان گنجینه منابع طبیعی یاد کرد و اظهار داشت: توسعه جنگل ها از طریق کاشت نهال و بذرپاشی در مناطق مستعد در دستور کار این اداره کل قرار دارد اما اولویت ما ابتدا حفظ و صیانت از عرصه های موجود است.

وی با بیان اینکه فرهنگ حفظ منابع طبیعی به ویژه جنگل ها در جامعه باید نهادینه شود،افزود: جامعه محلی شامل روستاییان، کشاورزان و دامداران نقش مهمی در صیانت از این عرصه ها دارند و باید از طریق آموزش و ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی آنان را به جمع محیط بانان و حافظان طبیعت افزود.

استان قزوین دارای بیش از ۲۸ هزار هکتار جنگل است.

میانگین تراکم درختان در ذخیره گاه های جنگلی استان قزوین ۳۰۰ پایه در هر هکتار است که تقریبا با میانگین کشوری برابری می کند، البته این رقم به جز تراکم جنگل های شمال کشور است.

نظر شما