شناسهٔ خبر: 46929583 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرماندار قم اعلام کرد؛

رد صلاحیت ۳۹ نامزد شورای شهر قم / فرصت ۴ روزه برای اعتراض

حیدری گفت:۴۷۵ تن داوطلب شرکت در ششمین دوره انتخابات شورای شهر قم شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مرتضی حیدری،فرماندار قم از تایید صلاحیت ۴۳۶ نامزد برای شرکت در ششمین دوره انتخابات شورای شهر قم خبر داد.

او تعداد کل داوطلبان ثبت نام شده در ششمین دوره شورای اسلامی شهر را ۴۷۵ داوطلب عنوان کرد و گفت: در مجموع ۳۹ نفر از داوطلبان حضور در این دوره از انتخابات رد صلاحیت شدند

حیدری با اشاره به فرصت ۴ روزه داوطلبان برای هر گونه اعتراض به رد صلاحیت خود افزود: این داوطلبان می‌توانند اعتراض خودرا به هیئت نظارت در فرمانداری اعلام کنند.

فرماندار قم زمان آغاز تبلیغات را بر اساس ماده ۷۵ قانون و ماده ۶۱ آیین نامه اجرایی انتخابات ، از تاریخ ۲۰ خرداد تا ۲۶ خرداد ماه اعلام کرد.

حیدری با تاکید بر برخورد با داوطلبانی که زود‌تر از زمان تعیین شده اقدام به تبلیغات کنند، افزود: هیئت‌های اجرایی، بازرسی و نظارت کار رصد تخلفات را زیر نظر دارند و در صورت هر گونه تخلف در فضای مجازی یا فضای حقیقی متخلفان بر اساس قانون به مراجع ذی صلاح معرفی می‌شوند.

او با تاکید بر این که در این دوره از انتخابات شوراها ،کمتر از ۸ درصد از داوطلبان رد صلاحیت شدند ،گفت: بر اساس قانون و پس از بررسی صلاحیت داوطلبان از طریق مراجع ۴ گانه شرایط داوطلبان لحاظ شده است و در این دوره از انتخابات یک فضای مثبت و مطلوبی برای انتخاب شایسته و اصلح مردم فراهم شده است.

انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر، روستا و عشایر هم زمان با سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری و دومین میان دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه امسال در کشور برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/ش

نظر شما