شناسهٔ خبر: 46905999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تفاهم نامه پربرکت؛

گروههای جهادی مدرسه ساز مجوز دار می شوند

با انعقاد تفاهم نامه اداره کل نوسازی مدارس با سازمان بسیج سازندگی استان کرمان گروههای جهادی مدرسه سازمجوز دار می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید محمد واعظی نژاد مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان، در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی انعقاد تفاهمنامه اداره کل نوسازی مدارس با سازمان بسیج سازندگی استان کرمان ضمن تبریک پیشاپیش فرا رسیدن ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) روز تکریم خیرین نامگذاری شده است و در این روز از خیرین مدرسه ساز تجلیل می‌شود.

او بیان کرد: گروه‌های جهادی هم که وقت، عمر و جان خود را در راه جهاد و خدمت به مردم صرف کرده‌اند در رسته همین خیرین قرار می‌گیرند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از انعقاد تفاهم نامه با سازمان بسیج سازندگی استان ابراز خرسندی کرد و گفت: با توجه به اینکه بر اساس قانون، نوسازی مدارس پروژه‌ها را بایستی با انجام تشریفات و انجام مناقصه به پیمانکار واگذار کرد، لیکن ظرفیت گروه‌های جهادی و ورود این گروه‌ها در عرصه ساخت و ساز و تعمیر مدارس هزینه پروژه‌ها را کمتر کرده و با توجه به حضور بیشتر نیرو‌های داوطلب در زمان کمتری پروژه‌ها به پایان می‌رسد.

واعظی نژاد تصریح کرد: بعد از امضای تفاهم نامه و ابلاغ آن از سوی هر دو سازمان به دستگاه‌های مربوطه به زودی مفاد تفاهم نامه عملیاتی خواهد شد و بر اساس شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان کرمان تصمیم‌گیری‌های کلی صورت خواهد گرفت که با توجه به اهداف هر دو سازمان در کنار هم قرار گرفتن این دو دستگاه هم افزایی به دنبال داشت که به نفع مردم محروم می‌باشد.

سرهنگ جواد جلالی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمان از فعالیت گروه‌های جهادی در عرصه‌های مدرسه سازی، فرهنگی، بهداشت و درمان و ... خبر داد و گفت: تصمیم بر این است که به گروه‌های جهادی مجوز داده  و این گروه‌ها شناسنامه دار خواهند شد.

سرهنگ جلالی افزود: برای گروه‌های جهادی که در عرصه مدرسه سازی فعالیت می‌کنند هدف گذاری شده، که ۵ گروه جهادی در این حوزه فعالیت دارند و به دنبال تخصصی کردن این گروه‌ها هستیم و اینکه با ارتباط با ناظرین اداره کل نوسازی مدارس بتوانیم انتقال تجربیات نیز داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمان عنوان کرد: در ابتدای امر با ساخت مدارس کوچک دو و سه کلاسه کار را شروع می‌کنیم و فعالیت این گروه‌ها را رصد می‌کنیم و نواقص کار را در طول اجرای پروژه‌ها برطرف خواهیم کرد.

او ابراز امیدواری کرد: امیدداریم این تفاهمنامه منشأ خیر و برکت شود در حوزه ساخت و تعمیر و مرمت مدرسه‌ها که در آخر، نفعش به مردم مناطق محروم خواهد رسید.

محمدعلی آدینه رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کرمان نیز از حرکت جهادی سازمان بسیج سازندگی استان در ساخت و تعمیر مدارس قدردانی کرد و گفت: ساخته شدن مدرسه یک مقوله است و نگهداری و تعمیر از آن نیز یک مقوله دیگر که بایستی توجه جدی و ویژه به آن بشود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کرمان بیان کرد: بسیج سازندگی از اول انقلاب در همه عرصه‌ها کمک کرده و یار نظام بوده و گروه‌های جهادی می‌تواند در تعمیرات مدارس نقش بسزایی داشته باشند.

او از شناسنامه دار شدن مدارس قدردانی کرد و گفت: یک هیات مهندسی تخصصی بایستی شناسنامه‌ها را بررسی کند و ببیند کدام مدرسه نیاز به چه کمک و اقدام حمایتی دارد.

انتهای پیام/ح

نظر شما