شناسهٔ خبر: 46801100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز ساخت دبستان ۱۲ کلاسه خیرساز در سیرجان

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: یک واحد آموزشی ۱۲ کلاسه به همت خیران مدرسه ساز و از محل اعتبارات نوسازی مدارس درشهر سیرجان ساخته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید محمد واعظی نژاد، مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان دیروز در حاشیه کلنگ زنی آغاز ساخت دبستان ۱۲ کلاسه خیرساز در سیرجان گفت: این دبستان با مشارکت خیر نیکوکار و از محل اعتبارات نوسازی مدارس در شهر سیرجان ساخته خواهد شد.

او با اشاره به اینکه سیرجان از شهرستان‌هایی است که با رشد جمعیت مواجه است، تصریح کرد: این دبستان با ۱۲ کلاس درس و هزار و ۳۰۶ مترمربع زیر بنای آموزشی، حصار کشی و محوطه سازی، پذیرای ۳۶۰ دانش آموز سیرجانی خواهد بود.

عضو شورای آموزش و پرورش استان کرمان در خصوص عملکرد خیران مدرسه ساز، گفت: در حوزه جذب مشارکت‌های مردمی و خیران مدرسه ساز هر ساله رشد خوبی داشته ایم، به طوری که پارسال رتبه اول رشد جذب مشارکت‌های مردمی و خیران مدرسه ساز را با جذب ۲۴۰ میلیارد تومان مشارکت به خود اختصاص دادیم که در این موفقیت، مجامع خیرین مدرسه ساز، فعالان اقتصادی، اتاق بازرگانی و کارخانجات و صنایع بومی، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری و  یکی از موسسه های خیریه کرمان نقش بسزایی داشتند.

او بیان کرد: این رشد به این شکل بوده که در سال ۱۳۹۸، مبلغ ۹۷ میلیارد تومان و پارسال مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان جذب مشارکت خیران را داشته ایم و همچنین خیران، تعهد احداث ۲۲۶ پروژه با هزار  و ۳۱۸ کلاس درس را داده اند.

واعظی نژاد افزود: این رشد از تعهد خیران نیکوکار از جشنواره بیست و یکم که بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان بود، در جشنواره بیست و دوم به عدد ۲۵۰ میلیارد تومان در ابتدای سال ۱۴۰۰ رسیده که ۷۰۰ درصد رشد محسوب می شود و در کشور رتبه اول را در این زمینه کسب کرده ایم.

انتهای پیام/ م 

 

نظر شما