شناسهٔ خبر: 46890631 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

ساخت ۴۰۷طرح صنعتی بالای ۶۰ درصد در قم دنبال می‌شود

سیجانی گفت: ۴۰۷ طرح صنعتی در زمینه تولید محصولات متنوع و راهبردی با پیشرفت اجرایی بالای ۶۰ درصد در استان وجود دارد که با تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها شاهد ارتقا چشمگیر سطح تولید و اشتغال در بخش صنعت قم خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمود سیجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ، ضمن اشاره به شعار سال و لزوم حمایت حداکثری از تولیدکنندگان استان،گفت: با تکمیل و راه‌اندازی این تعداد واحد تولیدی درشهرک‌های صنعتی قم، برای بیش از ۱۱ هزار تن به صورت مستقیم اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم  افزود: برای اجرای این طرح‌های تولیدی تاکنون ۳۱هزار و ۳۷۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده‌است و تا تکمیل آن‌ها همچنین به ۲۴هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری دیگر نیز نیاز است تا هرچه سریعتر واحد‌های مورد نظر وارد مدار تولید شود.

او ادامه داد: از جمله برنامه‌های اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم امسال، تکمیل و راه‌اندازی واحد‌های تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد است و در همین رابطه برای تامین اعتبار مورد نیاز تکمیل این‌طرح‌ها از راهکار‌های مختلف همچون ارائه تسهیلات بانکی استفاده می‌شود.

سیجانی گفت: با تکمیل واحد‌های مورد نظر، توانمندی صنعتی استان در تولید اقلام مختلف، همچون انواع محصولات فولادی و آهنی، ساخت انواع محصولات پلاستیکی، انواع لوله و پوشش لوله، کاغذ از کربنات کلسیم، پنل خورشیدی چند کریستالی، انواع شمش فولادی، تولید الیاف مصنوعی، انواع مواد غذایی و لوازم سلولزی و بهداشتی ارتقا قابل توجهی خواهد یافت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: شرایط برای حضور بخش خصوصی در فعالیت‌های صنعتی قم طی سال‌جاری با سهولت بیشتری همراه خواهد شد تا شاهد رونق بیش‌ازپیش میزان تولید و اشتغال در این حوزه مهم اقتصادی استان باشیم.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آن‌ها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۷۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده‌است.

انتهای پیام/ح

نظر شما