شناسهٔ خبر: 46865732 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

پشتیبانی از کارآفرینان و جوانان در عرصه تولید باید در اولویت باشد

آیت‌الله مصطفی محامی گفت: مسوولان باید از کارآفرینان و جوانان پشتیبانی و راه را برای فعالیت آنان باز کنند تا بتوان به رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار در جامعه کمک کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در نشست صمیمی با جمعی از فعالان اقتصادی و تولیدگران استان از تلاش های صورت گرفته در عرصه های مختلف اقتصادی تقدیر کرد و اظهارداشت:در وضعیت کنونی کشور و دشمنی های استکبار جهانی باید با نگاه و فعالیت جهادی در عرصه اقتصادی تلاش کنیم تا خداوند نیز به کار و فعالیت ما برکت عطا کند.

امام جمعه زاهدان افزود: ظرفیت های موجود درسیستان و بلوچستان امیدوار کننده اما موانع پیش رو نگران کننده است بویژه اگر چنین موانعی به استان اختصاص داشته باشد و جزء مواردی باشد که در خود منطقه قابل حل است اما حل نشده باشد.

او  تصریح کرد: در سیستان‌وبلوچستان با محدودیت‌ها و محرومیت‌های تاریخی و خشکسالی هایی مواجه هستیم اما طی جلسات مختلفی که با سرمایه گذاران بومی و غیر بومی داشتیم چنین مطرح کردند که کار در استان سخت و موانع زیادی پیش رو وجود دارد به همین خاطر در سایر مناطق کشور سرمایه گذاری می کنند که چنین چیزی بسیار نگران کننده است و نیاز به ریشه یابی و آسیب شناسی دارد تا بتوان آن را برطرف کرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تشکیل کارگروهی متشکل از سازمان جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و استانداری این استان را خواستار شد و افزود: هر چند در پایان کار دولت قرار داریم اما با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۰ تحت عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، تشکیل چنین کار گروهی و مشخص کردن مشکلات در بخش های مختلف و دسته بندی و اولویت بندی مشکلات یک قدم رو به جلو خواهد بود.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: ممکن است بخشی از مشکلات و موانع مربوط به مرکز باشد که در چنین شرایطی باید در مرکز کشور دنبال شود و بخش مربوط به خود استان نیز قابل حل و نیازمند مدیریت قوی می باشد.

آیت الله محامی گفت: اولویت بندی مشکلات گام بعدی است که یک جهت آن تاثیر گذاری و جهت دیگر قابل حل بودن مشکلات است که باید با همت و تلاش دنبال شود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان جذب سرمایه گذاران بومی و غیر بومی با همراهی و همکاری دستگاه قضا و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را خواستار شد و تصریح کرد: دستگاه های نظارتی باید به همه جهات کار توجه داشته باشند و در ضمن نظارت جدی برای جلوگیری از تخلف، اوضاع و شرایط را سنجیده و در کنار حفظ جنبه های نظارتی هدف اصلی را در رشد تولید و پشتیبانی قرار دهند.

امام جمعه زاهدان اظهارداشت: دستگاه های دولتی زمینه فعالیت نیروهای مردمی را بیش از پیش فراهم و موانع را از سر راه بردارند زیرا کار باید توسط خود مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام شود.

او  ادامه داد: باید از کارآفرینان و جوانان پشتیبانی و راه باز شود تا بزرگتر ها دست جوانترها را هم بگیرند و آن ها را نیز رشد دهند.
آیت الله محامی افزود: کار با همه سختی ها و مشکلات موجود و پیگیری های لازم در استان قابل انجام خواهد بود و همت و تلاش همگانی را می طلبد.

انتهای پیام/ع

نظر شما