شناسهٔ خبر: 46818512 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

ایجاد زمینه برای فعالیت قرآنی از سوی دستگاه‌ها ضروری است

آیت‌الله مصطفی محامی گفت: همکاری دستگاه‌های مختلف و ایجاد زمینه برای فعالیت‌های قرآنی و تلاش بیشتر فعالان این عرصه در جهت افزایش فعالیت‌ها و حضور پر رنگ‌تر در سطح جامعه ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان ‌و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در نشست صمیمی با فعالان شیعه و اهل سنت سیستان و بلوچستان اظهارداشت: حافظان و قاریان قرآن استان در جلسات ملی و بین‌المللی حضوری فعال و پررنگ داشته باشند زیرا چنین ظرفیتی در استان ما وجود دارد که باید آن را حفظ و گسترش دهیم.

او  با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهار قرآن بوده و خداوند متعال در این ماه رحمت خود را نازل کرده‌است افزود: همانطور که در بهار طبیعت زمین جان تازه می‌گیرد و سرسبز می‌شود در بهار قرآن نیز باید ظرف وجودی خود و گلدان‌های دل را زیر چتر باران رحمت الهی قرار دهیم تا جان تازه گیرد و توجه داشته باشیم که اگر ظرف‌های ما واژگون شده باشد چیزی در آن نمی‌ریزد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه موفقیت شما در انس و الفت با قرآن خوب است اما برای عمل به دستورات قرآن باید با مفاهیم آن به خوبی آشنا شوید بیان کرد: اگر قرآن نسخه شفابخش و پرتو نور است باید در این مسیر حرکت کنیم و تنها خواندن آن کفایت نمی‌کند.

او  خاطر نشان کرد: باید قبل از اینکه به حسابمان رسیدگی شود خودمان به حساب‌مان رسیدگی کنیم و اینکه ببینیم تا چه میزان به قرآن عمل کرده و می‌کنیم و سپس مسوولیت اجتماعی ما ایجاب می‌کند در جامعه هم فرهنگ قرآنی را گسترش دهیم.

آیت‌الله محامی تصریح‌کرد: برپاداشتن برنامه‌هایی از جمله قرائت، ترتیل، تفسیر و یا بیان مفاهیم قران در جلسات مختلف قرآنی می‌تواند از راه‌های ترویج این فرهنگ در سطح جامعه باشد زیرا اگر زیست مردم قرآنی باشد از همه جهت نعمت و رحمت برای مردم سرازیر می‌شود.

انتهای پیام/ع

نظر شما