شناسهٔ خبر: 46833551 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کارشناس حوزه رسانه: بیگانگان تولید حجم فراوانی از ناامیدی را به دست دارند

کارشناس حوزه رسانه لزوم بازخوانی ظرفیت‌های داخلی در بعد رسانه‌ای کشورمان را متذکر شد و این روند را نقطه مقابل سم‌پاشی‌های رسانه‌ای دشمن در آستانه انتخابات عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، هادی البرزی که در بخش «رصدخانه انتخاباتی» برنامه «رویداد» رادیو گفتگو سخن می‌گفت، با اشاره به خبرپراکنی رسانه‌های معاند در قبال انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: رسانه‌های بیگانه بر اساس یک دستور کار، تولید حجم فراوانی از یأس و ناامیدی را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی افزود: این رسانه‌ها تلاش دارند با تغییر زمین بازی انتخابات از مسائل اصلی کشور به سمت موضوعات خودساخته، دست به آمار‌سازی و تحلیل بزنند تا مسائل حاشیه‌ای را به جای موضوعات اصلی قرار دهند.

البرزی ایجاد تغییر نگاه از داخل به خارج را از موضوعات مورد نظر این رسانه‌ها نام برد و گفت: این‌ها مذاکرات را برجسته می‌سازند تا دوگانه‌هایی ایجاد نمایند.

وی کرونا - سلامت و معیشت - مذاکره را از جمله دوگانه‌هایی دانست که در این رسانه‌ها به کرات یافت می‌شود که نشان‌دهنده تلاش دشمن در جهت کانالیزه کردن افکار عمومی است.

البرزی به رادیو گفتگو، گفت: در فضای رسانه‌ای داخل باید مسائل اصلی کشور را در آستانه انتخابات برای مردم تبیین کنیم و اجازه ندهیم تبلیغات رسانه‌های خارجی در ذهن افکار عمومی، انباشته شود.

این تحلیلگر حوزه رسانه با تأکید بر اینکه بحث اصلی رسانه‌های داخلی باید ناظر بر «امیدآفرینی» باشد، اظهار کرد: ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل کشور باید مورد تأکید قرار گیرد. البرزی خاطرنشان ساخت: رسانه‌های بیگانه به هیچ‌یک از ظرفیت‌های امیدآفرین در کشور اشاره نمی‌کنند؛ در حالی که ایران در چهارراه ترانزیتی دنیا واقع شده است و جوانان نیز از جمله دیگر ظرفیت‌های ما هستند.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی نیز نیازمند بازگو شدن برای افکار عمومی است تا به‌صورت ملموس بازخوانی گردد.

نظر شما