شناسهٔ خبر: 46807148 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اجرای خط دوم ۳۰اینچ انتقال گاز شمال در سال جاری

مدیر منطقه ۹ انتقال گاز ایران گفت: عملیات اجرایی خط دوم ۳۰ اینچ انتقال گاز شمال کشور با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان در محدوده شهرهای نور تا کلارآباد آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، استانداری مازندران با هدف افزایش سطح پایداری شبکه گاز از سال ۹۸ پیگیری‌هایی برای اجرای خط دوم ۳۰ اینچ انتقال گاز در این استان داشت که به گفته مدیر منطقه ۹ انتقال گاز ایران، اجرای این طرح تصویب شده است و عملیات آن امسال اجرا خواهد شد.

مقدم بیگلریان گفت: مهم‌ترین نیاز اجرایی این پروژه ملی، تامین مالی،  سفارش و ساخت تامین لوله با مشخصات خاص برای این پروژه بود که انجام شد و اکنون ساخت لوله‌ها در مرحله پایانی است. کار طراحی تفصیلی و تهیه اسناد مناقصه هم انجام شده است و پروژه در مرحله تشریفات مناقصه قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت بالای اجرای پروژه اظهار کرد: با بهره‌برداری این قطعه ظرفیت مخزنی قابل توجهی ایجاد می‌شود که در شرایط پیک مصرف فصل سرما برای ناحیه مرکزی و غرب مازندران بسیار مهم است. ضمن اینکه سرعت اجرای برنامه‌های گازرسانی به مناطق کوهستانی شهرستان نوشهر -محدوده پول و کجور- را بیشتر می‌کند.

مدیر منطقه ۹ انتقال گاز ایران اظهار کرد: با حمایت و قول مساعدی که استاندار مازندران برای همکاری در رفع موانع اجرایی این پروژه داد، فرآیند تسریع تشریفات مناقصه و اجرای کارها آغاز شده و با پیگیری‌هایی انجام شده و قول مساعد شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، عملیات اجرایی از اواسط سال جاری آغاز می‌شود.

بیگلریان با بیان اینکه پروژه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: اگر پروژه در مراحل اجرایی متوقف شود، خسارت سنگینی را متوجه منابع ملی کشور می‌کند. امیدواریم این دغدغه با همکاری دستگاه‌های اجرایی رفع شود و طرح زودتر به بهره‌برداری برسد.

 با توجه به این که برای این پروژه از لوله‌های با کلاس ساختمانی بالا استفاده می‌شود، حریم ایمنی خط لوله فشار قوی نیز به اندازه قابل توجهی کاهش خواهد یافت که نتیجه آن کاهش مشکلات مردم و شرکت انتقال گاز در خصوص فاصله حریم ایمنی است.

نظر شما