شناسهٔ خبر: 46780278 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

حوادث آمریکا|

فیلم| قاتل جورج فلوید گناهکار شناخته شد

قاتل جورج فلوید توسط هیئت منصفه در هر ۳ اتهام وارد شده گناهکار شناخته شد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - پس از آنکه هیئت منصفه، «درک شووین»، افسر پلیس مینیاپولیس را به جرم قتل در پرونده «جورج فلوید»، مقصر دانست، واکنش‎های زیادی در سطح آمریکا مطرح شد.
 
به گزارش «اِن پی آر»، هیئت منصفه دادگاه آمریکا، «درک شووین» را در هر ۳ اتهام در زمان دستگیری «جورج فلوید» در سال گذشته، یعنی قتل درجه دو و سه و قتل بدون برنامه قبلی درجه دو، گناهکار شناخت.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3060692" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/718576/3060692?width=400&height=300"></script></div>
 
با این حال به طور همزمان در چندین شهر آمریکا، واکنش ها به حکم دادگاه با این مفهوم روبرو شد که این حکم تنها یک درجه از پاسخگویی را در مبارزه بیشتر با بی عدالتی نژادی و خشونت پلیس نشان می‌دهد. 
 
بر اساس گزارش‎ها، شهر‌های مینیاپولیس، هیوستون، فیلادلفیا، ساحل ویرجینیا و واشنگتن دی سی، شاهد خوشحالی مردم در پی گناهکار شناخته شدن «شووین» بودند.
  • بیشتر بخوانید:
  • محاکمه قاتل جورج فلوید و تبدیل مینیاپولیس به پادگان نظامی
  • ضرب و شتم یک شهروند سیاه پوست از سوی پلیس آمریکا
کشته شدن دختر ساله توسط پلیس
 
یک دختر ۱۶ ساله سیاه پوست پس از آنکه بعد از ظهر سه شنبه از پلیس درخواست کمک کرد، در خارج از خانه خود توسط یک افسر پلیس سفیدپوست شهر کولومبوس ایالت اوهایو، هدف شلیک گلوله قرار گرفت. 
 
بر اساس گزارش‎ها، این دختر ۱۶ ساله سیاه پوست «ماکیا برایانت»، نام داشت.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3060497" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/718576/3060497?width=400&height=300"></script></div>
 
گفته می‌شود برایانت حدود ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر به وقت محلی، هنگامی که گروهی از نوجوانان او را تهدید به حمله کردند، با پلیس تماس گرفت؛ او در مورد ماهیت تهدید توضیح بیشتری نداد. 
 
«برایانت» در شرایط بحرانی به بیمارستان محلی منتقل شد و بعد اعلام شد که او فوت کرده است. 
 
در پی کشته شدن «برایانت»، گروهی از معترضان در مقابل ساختمان اداره پلیس تجمع کرده و خواستار انتشار فیلم ضبط شده توسط دوربین نصب شده روی لباس پلیس شدند.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3060450" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/718576/3060450?width=400&height=300"></script></div>
 
«اندرو گینتر»، شهردار کلمبوس در توییتی نوشت «بسیاری از جزئیات مربوط به تیراندازی ناشناخته مانده است.»
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3060452" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/718576/3060452?width=400&height=300"></script></div>
 
اداره امنیت عمومی شهر اعلام کرد که قصد دارد تصاویر دوربین نصب شده روی لباس پلیس از تیراندازی را منتشر کند.
 
انتهای پیام/

نظر شما