شناسهٔ خبر: 46740260 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تصمیم شورای سنجش درباره برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت کنکور‌های ارشد و دکتری

برگزاری یا عدم برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت کنکور‌های تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری در سال ۱۴۰۰ یکی از سوالات همیشگی داوطلبان است که به آن پاسخ می‌دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پس از اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور و انجام انتخاب رشته داوطلبان؛ پذیرفته‌شدگان مرحله نخست کنکور چند برابر ظرفیت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مطابق به فهرست انتخاب رشته‌شان دعوت به مصاحبه خواهند شد.

 

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور نتایج انتخاب رشته داوطلبان کنکور دکتری ۱۴۰۰ تا پایان اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد.

 

آن دسته از متقاضیانی که بر اساس حدنصاب تعیین شده دانشگاه‌ها و مؤسسات حداقل در یک یا چند کدرشته محل حدنصاب الزم را دارا بوده و تمایل به شرکت در مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) دانشگاه‌های ذیربط را دارند، الزم است از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش از تاریخ یکم خردادماه تا دهم تیرماه ۱۴۰۰ برای انجام بررسی صلاحیت‌های عمومی، نسبت به واریز مبلغ ۸۸ هزار تومان از طریق پرداخت الکترونیک در سایت سازمان سنجش آموزش کشور و سپس نسبت به تکمیل فرم مشخصات بررسی صالحیت‌های عمومی مندرج در سایت اطلاع رسانی این سازمان اقدام و آن را از طریق سیستم اینترنتی به سازمان ارسال و کد پیگیری مربوط را دریافت کنند.

 

داوطلبان باید توجه داشته باشند که طبق مصوبه هفتمین جلسه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ و دوازدهمین جلسه اول فروردین ۱۳۹۸ شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، در سال ۱۴۰۰ مرحله تکمیل ظرفیت در آزمون دکتری وجود نخواهد داشت. در صورت اعلام تصمیم جدید درباره برگزاری یا عدم برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت این موضوع مجددا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نظر شما