شناسهٔ خبر: 46768539 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

زرین‌آمیزی خبر داد

بیش از ۱۴ هزار نفر برای کنکور دکتری ۱۴۰۰ انتخاب رشته کردند

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تاکنون بیش از ۱۴ هزار داوطلب مجاز کنکور دکتری ۱۴۰۰ انتخاب رشته خود را ثبت کردند.

صاحب‌خبر -

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۰ از روز یکشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر شده است. همچنین دفترچه راهنما نیز در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

 

سخنگوی سازمان سنجش با بیان اینکه ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ نفر از داوطلبان کنکور دکتری مجاز شدند و ظرفیت پذیرش به غیر دانشگاه آزاد ۱۲ هزار و ۳۲ نفر است، افزود: تاکنون تعداد ۱۴ هزار و ۲۷۰ نفر نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده‌اند.

 

زرین آمیزی خاطرنشان کرد: انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون دکتری از روز دوشنبه ۳۰ فروردین آغاز شده است و تا روز پنجشنبه ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد. داوطلبان مجاز می‌توانند حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود را با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، انتخاب کنند.

 

سخنگوی سازمان سنجش گفت: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه علمی و سنجش عملی و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری) در اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام خواهد شد.

نظر شما