شناسهٔ خبر: 46733988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ مورد کرونای انگلیسی در گناباد شناسایی شد

گناباد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد از شناسایی ۲ مورد کرونای جهش یافته انگلیسی طی یک هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر جواد باذلی یکشنبه شب در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای گناباد افزود: این به معنای نبود و گردش نداشتن نمونه های دیگر کرونای انگلیسی در این  شهرستان نیست و  تاکنون ۲ مورد آن شناسایی و کشف شده است و با توجه به جهش موج چهارم کرونا و درصد بسیار بالای ابتلا به این نوع بیماری کووید ۱۹ افزایش هوشیاری نسبت به تبعات آن ضروری است.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس همه گیر کرونا تاکنون هشت هزار و ۳۰۱ مورد بیمار با تست مثبت کرونا در شهرستانهای گناباد و بجستان شناسایی و بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: از مجموع ۱۵ هزار و ۳۸۹ مورد تست بیماری کووید ۱۹ در این  شهرستانها هشت هزار و ۵۹۵ مورد معادل ۵۶ درصد آنها مثبت بود.

باذلی با اشاره به فوت ۲۸۳ تن با تست مثبت کرونا از ابتدای شیوع این بیماری همه گیر در شهرستانهای گناباد و بجستان افزود: با وجود شیوع موج چهارم کرونا آمار فوتیهای روزانه و هفتگی زیاد نیست و در طول هفته به طور متوسط ۲ تا سه تن بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۳۶ بیمار با تست مثبت کرونا در بیمارستان علامه  بهلول گنابادی بستری هستند و حال عمومی اکثر آنها وخیم نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد با ابراز نگرانی از افزایش تعداد بیماران مبتلا و فوتی ناشی از بیماری کووید ۱۹ به دلیل عادی انگاری در رعایت پروتکلهای بهداشتی در گناباد گفت: این مساله موجب افزایش تبعات این بیماری و از جمله کرونای جهش یافته  در گناباد و بجستان می شود.

باذلی افزود:  ۸۰۸ دوز واکسن کرونا طی چند ماه  گذشته در شهرستانهای گناباد و بجستان با اولویت کادر بهداشت و درمان که به صورت مستقیم در  زمینه درمان بیماران کرونایی فعالیت دارند تزریق شد و ۱۱۵ دوز واکسن دیگر هم طی چند روز آینده تزریق می شود.

وی با اشاره به تزریق یک میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن  کرونا طی چند  روز آینده در سطح کشور گفت: از این میزان هزار و ۵۰۰ دوز در گناباد و بجستان تزریق می شود و بر این اساس واکسیناسیون همه گروههای در معرض خطر به اتمام می رسد.

فرماندار گناباد هم بر قاطعیت در اعمال نظارت بر روند محدودیتهای کرونایی اصناف و رعایت پروتکلهای بهداشتی تاکید کرد و گفت: در شرایطی که این شهرستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد همه مسوولان و دست اندرکاران ذیربط در فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، فرماندهی انتظامی و اصناف باید نظارتهای خود را تشدید  کنند.

حامد قربانی آسیب شناسی فعالیت و وظایف اعضای ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای گناباد را خواستار شد و افزود: همه بخشها باید در مواجهه با شرایط شیوع کرونا آمادگی خود را افزایش دهند و با تدوین سیاستهای مناسب در زمان اجرا با مشکل مواجه نشوند.

وی ادامه داد: مجری ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا هستیم و حق اجتهاد شخصی در اجرای برنامه ها را نداریم و فعالیتها باید منطبق بر موازین آن و دستورالعملهای ابلاغی باشد.

هم‌اینک ۳۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند و تاکنون ۲۸۳ تن در این منطقه با تست مثبت کرونا جان خود را از دست داده‌اند.  

شهرستان گناباد از  ۱۰ روز گذشته از نظر شیوع ویروس همه گیر کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه در بیمارستان علامه بهلول گنابادی برای درمان بیماران کرونایی فعال است.

بیمارستان دوم تخصصی درمان بیماران کرونایی در گناباد نیز که با گنجایش ۶۰ دستگاه تخت، دهه فجر پارسال در شهر بیدخت این شهرستان به بهره‌برداری رسید هم‌اینک پذیرای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ است.  

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله  ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.  

بنا بر آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  ۲۱ هزار و ۶۴۴ بیمار جدید کرونا در شبانه روز گذشته شناسایی شد و با فوت ۴۰۵ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۶ هزار و ۷۳۲ تن رسید.

نظر شما