شناسهٔ خبر: 46721548 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

واگذاری خدمت اظهارنامه مالیات بر ارث به دفاتر منتخب پیشخوان خدمات دولت | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم از واگذاری خدمت اظهارنامه مالیات بر ارث و سایر خدمات اداره کل امورمالیاتی به دفاتر منتخب پیشخوان خدمات دولت بر اساس رتبه بندی در سامانه ارزیابی دفاترپیشخوان خبر داد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان  قم  جواد غلام­پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان  قم در این نشست با اشاره به شرایط قرمز رنگ استان قم به واسطه بیماری کرونا ضمن ارائه برنامه بازدید و بازرسی این اداره کل از نحوه ارائه خدمات دفاتر پیشخوان دولت، خواستار رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت شد و تأکید کرد: با دفاتری که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد می شود.

وی از راه اندازی سامانه جامع و برخط ارزیابی و رتبه بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت بر اساس مصوبه 289 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داد و با تأکید بر ضرورت ثبت نام در این سامانه افزود: با راه اندازی این سامانه، رتبه بندی این دفاتر به صورت الکترونیکی انجام شده و از این پس ارائه خدمات دستگاه ها به دفاتر بر اساس رتبه ای که در این سامانه کسب می کنند، می باشد.

همچنین تصریح کرد : دستگاه­های اجرایی ملزم به برون سپاری خدمات فقط به دفاتر پیشخوان دولت هستند و برون¬سپاری خدمات دستگاه¬های دولتی به دفاتر پیشخوان دولت موجب کسب  امتیاز ارزشیابی سالانه ادارات در جشنواره شهید رجائی می شود.

غلام پور با اشاره به اولویت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص توسعه خدمات حوزه فناوری اطلاعات به نقاط روستایی و دور از مرکز، گفت: با توجه به پیگیری های به عمل آمده  و در راستای قطع وابستگی اهالی ساکن در روستاها، از مراجعه به شهرها، در سال جاری پروانه شش دفتر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات روستایی صادر شد.

وی افزود: علاوه بر شش دفتر روستایی،  9 دفتر پیشخوان دولت شهری نیز پروانه فعالیت خود را دریافت کردند و در مجموع، تعداد  75 دفتر پیشخوان شهری در حال ارایه خدمات الکترونیک دستگاه های اجرایی هستند.

رئیس کارگروه دفاترپیشخوان دولت تصریح کرد: هدف اصلی از ایجاد دفاتر پیشخوان توزیع عادلانه ارائه خدمت و دسترسی سریع و آسان مردم به خدمات الکترونیکی دولت است که این موضوع با شیوع کرونا بیشتر شد به طوری که مراجعه حضوری به ادارات را کاهش داده است.

 وی  همچنین تاکید کرد: دفاتر پیشخوان باید برای ارائه خدمات اداره کل امور مالیاتی استان به مشتریان و مراجعین، نسبت به معرفی نیروی ثابت به اداره کل امور مالیاتی استان به منظور دریافت آموزش¬های لازم و ارائه خدمات مطلوب و مناسب به مراجعین اقدام نمایند.

نظر شما