شناسهٔ خبر: 46722428 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

واگذاری خدمت اظهارنامه مالیات بر ارث به دفاتر پیشخوان استان قم | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم در نشست مشترک دبیرخانه کارگروه با اعضای هیات مدیره انجمن های دفاتر پیشخوان دولت استان، با اشاره به نحوه واگذاری خدمات قابل ارائه اداره کل امور مالیاتی استان به دفاتر پیشخوان از واگذاری خدمت اظهارنامه مالیات بر ارث و سایر خدمات اداره کل امور مالیاتی به دفاتر منتخب پیشخوان خدمات دولت بر اساس رتبه بندی در سامانه ارزیابی دفاتر پیشخوان خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم جواد غلام­پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان، در این نشست با اشاره به شرایط قرمز رنگ استان قم به واسطه بیماری کرونا ضمن ارائه برنامه بازدید و بازرسی این اداره کل از نحوه ارائه خدمات دفاتر پیشخوان دولت، خواستار رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت شد و تأکید کرد: با دفاتری که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد می شود.

وی از راه اندازی سامانه جامع و برخط ارزیابی و رتبه بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت بر اساس مصوبه 289 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داد و با تأکید بر ضرورت ثبت نام در این سامانه افزود: با راه اندازی این سامانه، رتبه بندی این دفاتر به صورت الکترونیکی انجام شده و از این پس ارائه خدمات دستگاه ها به دفاتر بر اساس رتبه ای که در این سامانه کسب می کنند است.

غلامپور تصریح کرد: دستگاه­های اجرایی ملزم به برون سپاری خدمات فقط به دفاتر پیشخوان دولت هستند و برون سپاری خدمات دستگاه های دولتی به دفاتر پیشخوان دولت موجب کسب  امتیاز ارزشیابی سالانه ادارات در جشنواره شهید رجایی می شود.

وی با اشاره به اولویت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص توسعه خدمات حوزه فناوری اطلاعات به نقاط روستایی و دور از مرکز، افزود: با توجه به پیگیری های به عمل آمده  و در راستای قطع وابستگی اهالی ساکن در روستاها، از مراجعه به شهرها، در سال  99 پروانه شش دفتر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات روستایی صادر شد.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم تصریح کرد: علاوه بر شش دفتر روستایی، 9 دفتر پیشخوان دولت شهری نیز پروانه فعالیت خود را دریافت کردند و در مجموع، تعداد  75 دفتر پیشخوان شهری در حال ارایه خدمات الکترونیک دستگاه های اجرایی هستند.

رییس کارگروه دفاتر پیشخوان دولت گفت: هدف اصلی از ایجاد دفاتر پیشخوان توزیع عادلانه ارائه خدمت و دسترسی سریع و آسان مردم به خدمات الکترونیکی دولت است که این موضوع با شیوع کرونا بیشتر شد به طوری که مراجعه حضوری به ادارات را کاهش داده است.

وی تاکید کرد: دفاتر پیشخوان باید برای ارائه خدمات اداره کل امور مالیاتی استان به مشتریان و مراجعین، نسبت به معرفی نیروی ثابت به اداره کل امور مالیاتی استان به منظور دریافت آموزش¬های لازم و ارائه خدمات مطلوب و مناسب به مراجعین اقدام کنند.

 

 

 

 

نظر شما