شناسهٔ خبر: 46635338 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

متخصص تغذیه مطرح کرد؛

شرایط روزه‌داری در ایام کرونایی

موسوی گفت: افراد مبتلا به دیابت، فشارخون، بیماران گوارشی یا افرادی که دوران نقاهت پس از بیماری را می‌گذرانند نیازی نیست روزه بگیرند ولی افرادی که سالم هستند با رعایت نکات ذکر شده می‌تواند یک روزه‌داری بسیار خوبی داشته باشد و باعث بالا رفتن سطح سیستم ایمنی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر عاتکه موسوی، متخصص تغذیه در گفت‌وگو با صبح توس پیرامون شرایط روزه‌داری در ایام کرونا، اظهار کرد: اگر فردی سالم باشد روزه‌داری می‌تواند به بهبود سیستم دفاعی بدن کمک کند به شرطی که اصول یک روزه‌داری صحیح را اجرایی کند.

وی افزود: برای یک روزه‌داری صحیح باید به چند نکته توجه کنید از این رو برای تقویت سلول‌های تی سیستم ایمنی بدن و مقابله با ویروس‌ها و میکروب‌هایی که وارد بدن می‌شود باید از غذاهای مناسب به میزان متوسط استفاده کنیم یعنی استفاده بی‌رویه از کالری و مواد غذایی شیرین به سیستم ایمنی بدن آسیب می‌زند.

موسوی با تأکید بر اینکه افراد برای حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن باید روزانه میزان معینی ویتامین، مواد معدنی و پروتئین استفاده کنند، افزود: افراد روزه‌دار در ایام کرونا حتماً توجه داشته باشند که در زمان افطار حتماً از سوپ‌های سبک دارای سبزیجات تازه هستند استفاده کنند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: پروتئین نقش بسزایی در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کند از این رو روزه‌داران باید توجه داشته باشند که حتماً در وعده‌های افطار و سحری از مواد غذایی دارای پروتئین مانند شیر، ماست و تخم‌مرغ استفاده کنند.

وی یادآور شد: برای تأمین آب و ویتامین‌های موردنیاز بدن می‌توانید از ترکیباتی دارای میوه مثل اسموتی های میوه استفاده کنید که هم از فیبر میوه استفاده کرده باشید و هم از ویتامین‌های موجود در آن استفاده کرده باشید. برای ساخت این اسموتی ها می‌توانید برش‌های میوه را با یخ آب و تخم شربتی مخلوط کرده و در زمان پس از افطار و آخر شب از آن بنوشید تا علاوه بر تأمین فیبر و ویتامین مورد نیاز بدن، میزان قابل توجهی از آب از دست رفته بدن خود را جبران کنید.

موسوی در خصوص نوشیدنی‌های مفید در زمان سحری گفت: در سحر می تواید از ترکیبات خاکشیر، لیمو ترش و عسل برای تأمین آب مورد نیاز بدن استفاده کنید علاوه بر آن این نوع نوشیدنی‌ها می‌توانند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و آمادگی سلول‌های سفید جهت مقابله با ویروس‌ها شود.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: افراد مبتلا به دیابت، فشارخون، بیماران گوارشی یا افرادی که دوران نقاهت پس از بیماری را می‌گذرانند نیازی نیست روزه بگیرند ولی افرادی که سالم هستند با رعایت نکات ذکر شده می‌تواند یک روزه‌داری بسیار خوبی داشته باشد و باعث بالا رفتن سطح سیستم ایمنی شود.

انتهای پیام/

نظر شما