شناسهٔ خبر: 46607755 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

نجات یک کارگر آرماتور بند پس از سقوط از طبقه دوم تبیین «گزارش عملکرد وزارت آموزش و پرورش» در راستای ارتقای جایگاه معلمان و بهبود وضعیت مدارس

وزیر آموزش و پرورش با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، به ارائه گزارشی از عملکرد وزارت آموزش و پرورش در راستای ارتقای وضعیت مدارس و فرهنگیان، پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی در جلسه روز یکشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گزارش کاملی از عملکرد این وزارتخانه ارائه داد.

وزیر آموزش و پرورش در بخشی گزارش خود به نمایندگان مجلس گفت: ما در زمان شیوع کرونا، اقدامات مؤثری در جهت ارائه «خدمات مجازی در بستر شبکه شاد»، به دانش‌آموزان ارائه دادیم. و علاوه بر آن روزی بیش از ۴۰ برنامه آموزشی در رسانه ملی به طور زنده پخش کردیم.

حاجی‌میرزایی یادآور شد: «اندازه‌گیری BMI حدود ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان»، از دیگر اقدامات این وزارتخانه در جهت شناسایی میزان قد و وزن دانش آموزان بود که این سرشماری از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ چرا که نتایج نشان می‌دهد سی درصد دانش‌آموزان در معرض چاقی و اضافه وزن قرار دارند که این موضوع می‌تواند در آینده منشأ بیماری‌های غیرواگیربسیاری قرار گیرد؛ البته تغییر ایجاد شده در سنجش ثانویه قد و وزن دانش آموزان، مؤید افزایش سه واحد درصد افراد با وزن مناسب و کاهش چاقی و اضافه وزن و یا بهبود لاغری بود.

وی اضافه کرد: «طرح آجر به آجر برای مدرسه‌سازی»، از دیگر اقدامات این وزارتخانه بود که یک میلیون نفر در آن مشارکت کردند و در نظر داریم این طرح را به طور گسترده‌تر در سطح کشور اجرا کنیم.

«اجرای طرح مدرسه خوانا» برای ۱۰ درصد از مدارس ابتدایی نیز از دیگر اقدامات مؤثر آموزش و پرورش است که با هدف اعطای مدارکی به آن‌ها در جهت آموزش برای پایه زندگی و خوب خواندن و خوب نوشتن، صورت گرفته است.

همچنین آموزش و پرورش در سال ۹۹ یکپارچه سازی ۳۰ سامانه این وزارتخانه را آغاز کرد که منجر به ایجاد یک «سامانه جامع آموزش و پرورش» شد.

 

نظر شما