شناسهٔ خبر: 46592959 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده موجب دریافت عادلانه مالیات می شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده موجب شفافیت اطلاعات اقتصادی، دریافت عادلانه مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی می شود،

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، محمدباقر قالیباف در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه (۲۲فروردین )مجلس شورای اسلامی  و پس از اتمام بررسی ایرادات شورای نگهبان به  لایحه مالیات بر ارزش افزوده، گفت: از یکایک نمایندگان و دوستانمان در کمیسیون اقتصادی تشکر می کنم. اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده از قوانین مادر و اساسی است که می تواند در اصلاحات اقتصادی کشور تاثیرگذار باشد. خوشبختانه با همت شما نمایندگان، این قانون مراحل نهایی خود را طی کرد و ایرادات شورای نگهبان برطرف شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه  اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده موجب شفافیت اطلاعات اقتصادی، دریافت عادلانه مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی می شود، گفت: اتفاق مهم این است که در این اصلاحیه ممیز محوری حذف و سامانه محوری مبنا قرار گرفته است. همچنین رسیدگی به حل اختلافات شفاف و عادلانه می شود. ضمن اینکه در قانون توجه خاصی به بخش خصوصی و تولید کننده ها در حوزه پرداخت مالیات شده و استرداد مالیات نیز تعیین تکلیف شده است.

وی با  قدردانی از دولت، وزارت اقتصاد و نمایندگان بیان کرد: امیدواریم این قانون بتواند در بحث کسری بودجه امکان تامین هزینه های دولت از درآمدهای مالیاتی و گمرکی را فراهم کند و ما با تصویب چنین قوانینی به سمت اصلاحات اقتصادی گام برداریم.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی پس از بررسی طرح ساماندهی خودرو گفت:  مجلس گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص طرح ساماندهی صنعت خودرو را به منظور تامین نظر شورای نگهبان بررسی کرده و مجددا آن را به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع دادند.بر اساس اصلاحاتی که بر روی ماده ۴ این طرح از سوی کمیسیون به منظور تامین نظر شورای نگهبان انجام شده بود؛ خودروسازان مکلف بودند تا در شرایطی که بازار خودرو با عدم تعادل مواجه شده، انواع خودروی تعیین شده توسط شورای رقابت را در محدوده زمانی که این شورا معین می کند صرفاً از طریق بورس کالا در چهارچوب ضوابط معینی به بازار عرضه کنند.

وی بیان کرد: با توجه به تذکرات دوستان این طرح را به کمیسیون ارجاع می دهیم. اما اصل بند الف و ب که در ماده ۴ اضافه شده کاملا صحیح است. اینکه نحوه واگذاری خودرو باید اصلاح شود ضرورتی اجتناب ناپذیر است و اگر این کار را در این ماده ارجاعی از شورای نگهبان انجام دهیم وقت را ذخیره کرده ایم به بحث مهمی پرداختیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این حق کمیسیون است که به ماده ارجاعی از شورای نگهبان بندهایی اضافه کند اما از انجا که این موضوع بسیار مهم است بهتر است برای نحوه ارائه خودرو به بازار به این شکل تصمیم نگیریم. اکنون مجددا این طرح را به کمیسیون ارجاع می دهیم و نمایندگان پیشنهادات خود را در خصوص این ماده به کمیسیون ارائه کنند. ان شاءالله بتوانیم وضعیت نا بسامان خودرو را اصلاح کنیم.

پایان پیام/33

نظر شما