شناسهٔ خبر: 46588304 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

حجت الاسلام مصطفی رستمی:

فضای مجازی اولویت اول ماست/ به شبهات فضای مجازی باید توجه کرد

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: «فضای مجازی به دلیل گسترش حضور جوانان برای جریان انقلابی محیط جدیدی‌ست. و از این رو، باید به شبهات مطرح‌شده در فضای مجازی توجه کرد.»

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا بهشتی به نقل از مفدای ستاد - حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در نشست مدیران ستادی نهاد با موضوع پاسخ‌گویی به شبهات دانشجویی و دانشگاهیان گفت: «موضوع نشست، ضرورت و وظیفه‌ی پاسخ‌گویی به شبهات متوجه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاست و عزیزان پیشنهادات خوبی را برای این بخش بیان کردند. درضمن تأکید داریم که فضای مجازی اولویت اول ماست.»

وی ادامه داد: «در فضای حقیقی به تقویت و به‌روزرسانی نیاز داریم؛ اما در فضای مجازی به سبب گسترش روزافزون آن، حضور در این فضا برای جریان انقلابی محیط جدیدی به حساب می‌آید. از این رو، به شبهات مطرح‌شده در فضای مجازی باید توجه کرد؛ زیرا این فضا، فضای هجمه‌ی سنگین به ارزش‌های دینی و هنجارها و قواعد فرهنگی و ابعاد هویتی ماست و به دانشجویان نخبه و جوان در این میدان  بیش‌تر حمله می‌شود. پس باید در این زمینه چشم‌انداز روشن‌تری داشته باشیم.»

وی یادآوری کرد: «مهم این است که باید برنامه عملیاتی و تقسیم کار دستگاهی و جدی در این زمینه داشته باشیم. زیرا بخشی از مخاطبان ما -که درمورد آن‌ها مأموریت داریم- کسانی به هر دلیلی به سمت دریافت پاسخ پرسش‌هایشان نمی‌آیند و ما باید برای این مسأله تدبیری بیندیشیم.»

وی در ادامه افزود: «گروه بعدی از مخاطبانمان جوانانی از نسل جدید و نسل مجازی هستند. ویژگی آن‌ها این است که بر فضای مجازی مسلط هستند و خود را مخاطب نهاد نمی‌بینند و به هیچ کدام از کارگروه‌های مختلف مرکز پاسخ‌گویی توجهی ندارند. با این گروه از مخاطبان ارتباط گرفتن سخت است و پرسش‌های این دسته تندتر و صریح‌تر است و به‌طبع پاسخ‌ها هم از نظر محتوا و روش بیان باید متفاوت باشد.»

فضای مجازی به دلیل گسترش حضور جوانان برای جریان انقلابی محیط جدیدی‌ست. از این رو، به شبهات مطرح‌شده در فضای مجازی باید توجه کرد

حجت الاسلام والمسلمین رستمی در ادامه با توجه به اقدامات سایت پرسمان یادآوری کرد: «آن‌چه در سایت پرسمان رخ داده، رویداد خوبی‌ست و در پاسخ‌گویی به سوالات و شبهات مجموعه نهاد در دفتر و بین مبلغان مجموعه بی‌نظیری تأسیس شده‌است؛ اما باید به دنبال ساختار و مرکز توانمند برای پاسخ‌گویی به شبهات باشیم که رصد دقیق و اشراف درست به میدان داشته باشد و به تمامی مسایل و روش‌ها مجهز باشد و پاسخ مناسب تولید و توزیع آن به صورت مدیریت شده انجام شود.»

وی در ادامه با اشاره به مأموریت‌ها و وظایف موجود در فضای پاسخ‌گویی به شبهات گفت: «محیط توزیع شبهه و محیط پاسخ اگر ناهم‌سان باشد، درعمل اتفاقی نیفتاده است. این‌که ما چه طرحی برای حضور در این فضاها داریم مهم است و باید روی توزیع پاسخ شبهات هم برنامه داشته باشیم و مأموریت‌ها و تقسیم کار در این زمینه به صورت مشخص انجام شود، تا برای همان مرکز پاسخ‌گویی به شبهات این اتفاق به صورت عملیاتی انجام پذیرد و انتظارات را برآورده کند و تمامی قالب‌ها از نظر تکنیکی و ابزاری باید فراهم و آماده شود و از تمامی ظرفیت‌ها برای دسترسی به دانشجویان باید استفاده شود.»

وی گفت: «یک موضوع مهم در این بخش بحث پیدا کردن قالب‌ها و ابزارهایی برای رساندن پیام‌ها و پاسخ‌ها به دانشجویان است و متناسب با اقتضائات موجود باید روش‌های جدید تعریف و اتاق عملیات برای آن شکل گیرد و باید تمام بخش‌ها و شبهات مرتبط فعال شود و مدیریت‌ها و معاونت‌ها و برنامه‌های ناظر به رصد و دسته‌بندی شبهات و پیدا کردن پاسخ و قالب آن و توزیع برنامه عملیاتی نهاد را آماده کنند.»

/ انتهای پیام

کد خبر206892

 منبع خبر:   https://mefda.ir/news/206892

نظر شما