شناسهٔ خبر: 46587764 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رنگ کرونا در کوهبنان قرمز است

فرماندار شهرستان کوهبنان گفت: با توجه به تغییر وضعیت کوهبنان از آبی به قرمز، کلیه واحد‌های صنفی کوهبنان به جز گروه یک مجاز به فعالیت نیستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین سالاری، فرماندار شهرستان کوهبنان گفت: از روز چهار شنبه ۱۸ فروردین ماه بر اساس رنگ‌بندی جدید، شهرستان کوهبنان به جمع شهر‌های قرمز و پر خطر کشور پیوست.

او افزود: با توجه به جاذبه‌های گردشگری کوهبنان و مهاجرت جمع کثیری از مردم شهرستان در دهه‌های گذشته به سایر نقاط کشور در ایام نوروز، کوهبنان شاهد حضور جمع کثیری از مسافران و میهمانان نوروزی از شهر‌های تهران، کرج، قزوین، مشهد، قم، یزد، کرمان، گرگان، اصفهان و غیره بود که بعضا با رعایت نکردن مسائل بهداشتی و عادی انگاری، وضعیت شهرستان را از آبی به قرمز سوق دادند.

سالاری بیان کرد: تمام تلاش ما در آستانه‌ عید نوروز بر افزایش نظارت‌های بهداشتی در صفوف مختلف، جلوگیری از تجمعات، تاکید به همگان در استفاده از ماسک و پرهیز ازدورهمی‌های خانوادگی و غیره بود.

او تاکید کرد: با توجه به توصیه‌ها و تذکرات ستاد کرونای شهرستان متاسفانه در ایام عید نوروز شاهد افزایش مراسم عقد و عروسی در تالار و منازل شخصی، دورهمی‌های خانوادگی، بی توجهی به رعایت مسائل بهداشتی از طرف برخی مسافران و دیگران در شهرستان بودیم که همین امر، باعث گسترش و انتقال ویروس، افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، افرایش تعداد مراجعین سرپایی به بیمارستان کوهبنان و در نهایت افزایش چشمگیر بستری و قرنطینه خانگی و همچنین قرمز شدن رنگ کرونایی شهرستان شد.

فرماندار کوهبنان بیان داشت: برای مهار موج جدید بیماری و خروج از وضعیت قرمز نیاز به همکاری همگانی است که  مردم بایستی در کنار خدمات کادر درمانی، فاصله گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی را به جد رعایت و از برگزاری نشست‌ها و دور همی‌های خانوادگی پرهیز کنند.

او افزود: با توجه به تغییر وضعیت شهرستان از آبی به قرمز، کلیه واحد‌های صنفی کوهبنان به جز گروه یک مجاز به فعالیت نیستند و با متخلفان بدون هیچ گونه اغماضی طبق قانون برخورد خواهد شد.

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: تا زمان تغییر رنگ شهرستان، کلیه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی در شهرستان ممنوع خواهد بود و خودرو‌های پلاک شخصی غیربومی نمی‌توانند به شهرستان وارد شوند که در صورت توجه نکردن یک میلیون تومان جریمه خواهند شد.

او افزود: اعمال محدویت‌ها و استمرار آن، بستگی به اعلام رنگ بندی  از سوی وزارت بهداشت و درمان دارد که امید است با همکاری مردم، شاهد کاهش آمار مبتلایان و تغییر رنگ‌کرونایی شهرستان کوهبنان باشیم.

انتهای پیام/ م 

نظر شما