شناسهٔ خبر: 46582095 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران:

سالانه ۳۰ قلم کالا از مازندران صادر می شود

ساری- گلچوب، مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به تنوع کالاهای صادراتی در استان گفت: سالانه ۳۰ قلم کالا از استان به کشورهای مختلف جهان صادر می شود.

صاحب‌خبر -

مهدی گلچوب در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به روند رو به رشد صادرات در استان اظهار داشت: هم اکنون سالانه ۳۰ قلم کالا از استان به کشورهای مختلف در جهان صادر می شود که مرکبات و کیوی از جمله آن است.

وی با اظهار اینکه مازندران قطب صادرات محصولات کشاورزی در کشور به شمار می رود، اظهار داشت: در حال حاضر ۹۰ درصد صادرات محصولات کشاورزی کشور مختص مازندارن است.

وی با اشاره به بهبود شاخص های اقتصادی در استان مازندران یادآور شد: رونق واحدهای تولیدی و خروج واحدها از رکود از جمله شاخص ها بوده و سال قبل ۸۶ واحد تولیدی از رکود خارج شدند و به چرخه تولید بازگشتند.

گلچوب با عنوان اینکه به رغم مشکلات نرخ مشارکت اقتصادی در استان نسبت به کشور بالا است و رشد قابل توجهی دارد، میزان آن را ۴۴ درصد ذکر کرد و گفت: این نرخ در سال ۹۸ حدود ۴۰ درصد بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران کاهش نرخ بیکاری را از دیگر شاخص های بهبود اقتصادی در استان ذکر کرد و گفت: نرخ بیکاری در استان از ۱۲ درصد به ۷.۷ درصد کاهش یافته است.

نظر شما