شناسهٔ خبر: 46546669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۳۸۷ نفر از زندانیان محکومین مالی کهگیلویه و بویراحمد چشم انتظار کمک خیرین و نیکوکاران

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۷۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد نیازمند کمک خیرین هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، منصور بیژنی در دیدار با مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران با بیان اینکه زندانی محصول همه‌ جامعه است و همه زندانیان نیز بزهکار و هنجار‌شکن نیستند افزود: برخی از افراد خواسته یا ناخواسته وارد زندان شده است که لزوماً مجرم و یا مخل امنیت جامعه محسوب نمی‌شوند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: زندانیانی هستند که آبرومند و بدون بزهکاری در اثر اشتباه و یا دلایل ناخواسته وارد زندان شده‌اند که آسیب‌ها و تهدیداتی متوجه آنان و خانواده‌ است.

بیژنی در ادامه سخنان خود با اشاره به کثرت زندانیان جرائم غیر عمد تصریح کرد: وجود ۳۷۸ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان علاوه بر افزایش تراکم جمعیت کیفری باعث صرف هزینه‌های زیاد جهت نگهداری آنان می شود، ضمن اینکه پیامدهای زیادی متوجه خانه و خانواده این افراد و نهایتا بلاتکلیفی طلبکاران خواهد شد.

مدیر کل و نائب رئیس ستاد دیه استان ضمن تقدیر از همراهی و قدردانی از تعامل خوب مدیرعامل و کارکنان شرکت نفت و گاز گچساران افزود: مجموعه نفت و گاز شهرستان گچساران به عنوان خیرین و نیکوکاران و افراد حمایت‌گر در موضوع کمک‌های نیکوکارانه به زندانیان و محکومین مالی است که انصافاً در سالهای گذشته کمکهای خوبی را برای آزادسازی زندانیان مالی انجام داده اند.

این مسئول در ادامه شرط کاهش زندانیان و محکومین مالی را همت و مشارکت عمومی و کمک‌های خیر خواهانه مردم نوع دوست و مهربان استان به خصوص همکاری و همراهی اشخاص حقیقی و حقوقی دانست و اظهار امیدواری کرد: با کمک به آزادسازی زندانیان بدهکار نیازمند از دامنه آسیب‌ها ، تهدیدات و پیامدهای منفی این موضوع جلوگیری بعمل آید.

صیدالی مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با ابراز نگرانی از وجود زندانیان مالی در زندان‌ها گفت: خوشبختانه سال گذشته با تشریک مساعی کارکنان خیر و نیکوکاران این شرکت در آزادسازی اینگونه زندانیان شرکت کردیم و مجددا امسال نیز به کمک همکاران خود در این همایش خیرخواهانه حضور خواهیم داشت.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

نظر شما