شناسهٔ خبر: 46535658 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رئیس امنیت سایبری امارات: با اسرائیل علیه حزب‌الله همکاری می‌کنیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- «محمد حمد الکویتی» رئیس امنیت سایبری امارات گفت که ابوظبی و تل آویو در خصوص فعالیت‌های سایبری حزب‌الله لبنان تبادل اطلاعات و همکاری دارند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از لبنان دیبایت، الکویتی به روزنامه هاآرتص گفت که در ماجرای حمله سایبری گروه موسوم به Lebanese Cedar (درخت سدر لبنانی) در ژانویه گذشته که به گفته وی با حزب‌الله ارتباط داشتند، امارات و اسرائیل با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

رئیس امنیت سایبری امارات در ادامه گفت که امارات جزو کشورهایی بود که مورد هدف قرار گرفت و در ابتدا بخش خصوصی متوجه آن شد و دولت ابوظبی سپس در همکاری با اسرائیل متوجه دامنه و گستره این حمله شد.

این مقام اماراتی افزود: «شریک اسرائیلی ما اطلاعات امنیتی زیادی را با ما در میان می‌گذارد که به ما نیز این اجازه را می‌دهد تا در همان راستا تبادل اطلاعات کنیم.»

به گفته وی یکی از نشانه‌های روابط مستحکم با اسرائیل میزبانی دبی از کنفرانس امنیت سایبری اسرائیل است که در نوع خود تاکنون سابقه نداشته است.

او در حالی که تلاش کرد در پاسخ به سؤال خبرنگار نامی از ایران نبرد، صرفا گفت: «مهم نیست حمله کننده چه کسی باشد، اگر تهدید مشترکی متوجه اسرائیل و امارات را در حوزه امنیت سایبری باشد، ما تلاش خواهیم کرد که با همکاری یکدیگر به آن پاسخ دهیم.»

این خبر را در لبنان دیبایت ببینید

نظر شما