شناسهٔ خبر: 46521649 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

آغاز طرح نظارتی «ضیافت رمضان» در استان چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری از آغاز طرح ویژه نظارت بر بازار ماه رمضان در این استان خبر داد و گفت: این طرح علاوه بر کنترل فرآینده خدمات رسانی، نظارت بر حسن اجراء تأمین و توزیع به موقع کالاهای مورد نیاز استان را نیز مورد توجه قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا، سجاد رستمی با اشاره به آغاز طرح نظارت بر بازار ماه مبارک رمضان، گفت: همزمان با سراسر کشور، طرح نظارت بر بازار ماه مبارک رمضان با عنوان «ضیافت» وبا همکاری ۴۰ بازرس وکارشناس 120بسیجی در قالب ۲۰ گروه دراستان آغاز شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری، مدت زمان اجرای این طرح را تا پایان ماه رمضان اعلام کرد و افزود: اولویت این طرح نظارتی علاوه بر کنترل فرآینده خدمات رسانی اصناف به مردم، نظارت بر حسن اجراء تأمین و توزیع به موقع کالاهای مورد نیاز اعم از سهمیه‌های اختصاص یافته استانی درقالب اقلام تنظیم بازاری ودیگرکالاهای پرمصرف، حصول اطمینان از صحت جذب و عرضه سهمیه های تخصیص یافته در شبکه تعریف شده با قیمت مصوب و برخورد مؤثر و بازدارنده با تخلفات احرازی است.

رستمی نظارت مؤثر بر فروش‌های فوق العاده اعم از اصناف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ،کنترل و پایش وضعیت عرضه و قیمت اقلام اولویت دار به ویژه اقلامی که دارای سقف قیمت مصوب هستند و جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت ها از دیگر موارد مورد بررسی در این طرح عنوان کرد.

وی در ادامه اقلام سهمیه ای مشمول طرح ضیافت راشامل برنج وارداتی، گوشت منجمدگوساله، روغن نباتی و شکرخانواراعلام کرد و گفت: موادپروتئینی، اقلام لبنی، قندوشکر، زولبیا و بامیه، خرما، برنج، روغن ، حبوبات، میوه، سبزیجات و شیرینی‌­های پر مصرف و مرسوم از جمله بیشترین کالاهای مصرفی در ماه رمضان است.

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری رعایت نرخ‌های مصوب و سود قانونی، نصب برچسب قیمت بر روی تمامی کالاها و صدور فاکتور رسمی در قبال فروش کالا را الزامی دانست و از مردم استان خواست درصورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه، موارد را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ گزارش کنند.

نظر شما