شناسهٔ خبر: 46516969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ستاری: طرح‌های نوآورانه در مقابله با کم‌آبی حمایت می‌شوند

سمنان- ایرنا- معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: طرح‌های نوآورانه و دانش‌بنیان در مقابله با کم‌آبی و رفع نیاز کشور به آب مورد حمایت قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری عصر سه شنبه در نشست شورای اداری استان در سالن یادگار امام(ره) استانداری گفت: طرح‌های نوآورانه و تولیدمحور در حوزه مصرف بهینه آب و مقابله با کم‌آبی منبع مهم کارآفرینی است و مورد حمایت ویژه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری قرار می‌گیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: فناوری‌های زیادی در حوزه مقابله با کم آبی وجود دارد اما تا زمانی که مصرف آب بهینه نشود و بر بازیابی آب و فاضلاب تمرکز نشود، استفاده از این فناوری ها بی‌فایده است.

حوزه فناوری استان سمنان با سرمایه‌گذاری خصوصی تقویت شود

وی تاکید کرد: بخش عمده مشکلات حوزه علم و فناوری استان سمنان با مشارکت بخش خصوصی برطرف می‌شود و ضعف پارک علم و فناوری استان در توسعه، کمبود سرمایه‌گذار است.

ستاری گفت: با وجود ظرفیت خوب استان سمنان در صنایع، کمبود جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قابل پذیرش نیست.

وی بر لزوم جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و افزود: سرمایه ثبتی صندوق پژوهش و فناوری استان سمنان نیز باید با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی افزایش یابد زیرا این صندوق محور توسعه استان است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بیان کرد: زمانی که فرآنید محصولی از مرحله طراحی تا تولید در داخل کشور انجام شود، می‌توانیم خود را صاحب یک محصول دانش بنیان بدانیم.

ستاری افزود: کپی‌برداری از طرح‌های خارجی با وجود ایجاد اشتغال، تحول ایجاد نمی‌کند و ارزش افزوده نیز ندارد؛ زیرا ارزش افزوده یک کالا در دانشی است که برای تولید آن صرف شده و در انحصار داخل است.

وی تاکید کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و همچنین پارک علم و فناوری استان سمنان سهم جدی در سرمایه ثبتی صندوق پژوهش و فناوری استان داشته باشند و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز در این راستا حمایت می‌کند اما محوریت اصلی باید بخش خصوصی باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بیان کرد: اهالی کویر به دلیل محرومیت و کمبود منابع، در حوزه نوآوری و کارآفرینی ظرفیت‌های خوبی دارند که لازم است مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز گام اول ساختمان کارگاهی رویش فناوری و مراکز رشد شماره ۲ و نوآوری آب، انرژی و کشاورزی را در شاهرود افتتاح کرد.

وی در ادامه بعد از بازدید از شرکت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ماشین آلات و همچنین محل پیشنهادی پردیس فناوری و نوآوری (کارخانه نوآوری) ، مرکز نوآوری‌ها و فناوری‌های زمین‌شناسی، معدن و صنایع معدنی را افتتاح و با حضور در شهرک صنعتی شاهرود از خط تولید شرکت دانش‌بنیان ریخته‌گری دقیق پارس و شرکت دانش‌بنیان شتابدهی نوآوری و تجاری‌سازی فناوری‌های انرژی بازدید کرد.

معاون رئیس جمهوری در ادامه سفر یک روزه خود به استان سمنان به شهرستان دامغان رفت و  با حضور در دانشگاه دامغان ضمن بازدید از نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه دامغان،  آزمایشگاه میکروسکوپ الکترونی FE-SEM  را افتتاح کرد.

معاون علمی و پژوهشی رئیس جمهوری عصر امروز در شهرستان سمنان علاوه بر افتتاح دو طرح، در نشست شورای اداری استان در استانداری حضور یافت.

نظر شما