شناسهٔ خبر: 46506516 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بنیادی خبر داد:

کشت علوفه در بیش از 51 هزار هکتار زمین در قزوین/ راه اندازی دومین سایت الگویی کشت زیره سبز

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۵۱ هزار و ۷۸۸ هکتار از مزارع استان قزوین امسال به زیر کشت علوفه رفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، تورج بنیادی با اعلام این خبر گفت: ۲۴هزار و ‌‌۷۸۸ هکتار از این میزان به کشت یونجه و محصولاتی شامل ارزن، سورگوم، چغندر، خلر، ماشک و گاودانه و ۲۷ هزار هکتار ‌به ذرت علوفه‌ای و دانه‌ ای اختصاص دارد.‌

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: یکی از غلات پرمحصول و مهم در زنجیره مواد غذایی ذرت علوفه ای و دانه ای است که امسال 52 درصد از کشت علوفه ای به آن اختصاص یافته است.

بنیادی در ادامه گفت: پیش بینی می شود که در سال جاری بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات علوفه‌ای در استان ‌قزوین تولید شود که به نوبه خود می‌تواند در راستای تحقق شعار سال اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: دومین سایت الگویی کشت زیره سبز در مساحت یک هکتار در روستای گزنه از توابع بخش کوهین شهرستان قزوین با هدف آموزش نحوه کاشت، داشت و برداشت زیره سبز به 15 نفر از روستائیان علاقه مند ‌راه اندازی شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین اضافه کرد: این سایت الگویی از سوی واحد زنان روستایی مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان و در راستای اجرای "طرح توانمند سازی زنان روستایی و عشایری بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی" ایجاد شده است.

او در پایان خاطرنشان کرد: نخستین سایت الگویی کشت زیره سبز سال گذشته در مساحت نیم هکتار واقع در روستای خورهشت تاکستان افتتاح و برای ۲۰ نفر از زنان روستایی مقدمات آموزش این گیاه را در دستور کار قرار داده بود.

نظر شما