شناسهٔ خبر: 46495809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازوند درگذشت استاندار اسبق کرمانشاه را تسلیت گفت

کرمانشاه - ایرنا- استاندار کرمانشاه با صدور پیامی درگذشت مرحوم « سید علی نکویی زهرایی» استاندار اسبق کرمانشاه، قزوین و چهارمحال و بختیاری را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ در متن پیام «هوشنگ بازوند» آمده است: درگذشت مرحوم «سید علی نکویی زهرایی» استاندار اسبق کرمانشاه موجب تأسف، تألم و اندوه فراوان شد.

بازوند در ادامه پیام خود نوشت: خدمات خالصانه، صادقانه و ارزنده این مدیر جهادی، خدوم، انقلابی، مومن، توانمند و پرتلاش در دوران سخت جنگ تحمیلی و پس از آن در استان کرمانشاه همیشه ماندگار خواهد ماند و مردم این دیار به نیکی از منش، سیرت نیک و دلسوزی این چهره خوشنام انقلاب یاد خواهند کرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه دردناک به خانواده گرانقدر معزا و مردم شریف و ولایتمدار استان کرمانشاه از درگاه خداوند منان و رحمان برای آن فقید سعید رضوان الهی، غفران، آمرزش، رحمت واسعه و همنشینی با اولیاء و انبیاء و برای بستگان و بازماندگان محترم صبر و شکیبایی خواستارم.

سید«علی نکویی زهرایی» فعال سیاسی باسابقه و استاندار اسبق کرمانشاه، چهار محال و بختیاری و قزوین بامداد دوشنبه بر اثر بیماری سرطان در بیمارستان میلاد اصفهان درگذشت. نکویی زهرایی از فعالان سیاسی دوران پیش از انقلاب بود که مسوولیت اجرایی در دولت‌های اصلاحات و سازندگی داشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب از ابتدای سال ۵۸ به وزارت کشور مأمور و به عنوان اولین فرماندار انقلابی نجف آباد منصوب شد. حدود سه سال فرمانداری نجف آباد، ۲ سال مشاور استاندار و رییس بنیاد امور مهاجران جنگ تحمیلی و سپس مدتی فرماندار اصفهان و پس از آن نیز مسوولیت استانداری کرمانشاه ( از سال ۱۳۶۵ الی ۱۳۷۱) از جمله سوابق اجرایی اوست که نزدیک به ۶ سال در کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی و بعد از آن حضور داشت.

نکویی بعد از استانداری کرمانشاه به عنوان استاندار چهارمحال و بختیاری منصوب شد و پس از سه سال خدمت در این استان درخواست بازنشستگی داد و در اصفهان مسوولیت راه اندازی و مدیریت مؤسسه حفظ و تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) و نگارستان را بر عهده گرفت.

نکویی پس از خرداد ۷۶ و انتخاب ریاست جمهوری وقت مجدد دعوت به کار شد و مسوولیت استانداری قزوین را عهده دار شد و سپس به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل دفتر حوزه وزارتی تا پایان شهریور ۸۴ به فعالیت خود ادامه داد و با بیش از ۴۰ سال خدمت در آموزش و پرورش و وزارت کشور بازنشسته شد.

نظر شما